tisdag 7 december 2010

Vetten imorgon bitti!

Imorgon bitti blir det akuttid på Djursjukhuset med Brus och hans öga.
Träffade Annette ikväll (har varit på hudvårdskurs hos Jennica) och hon tyckte jag skulle ringa och kolla med vetten, så det gjorde jag. Eftersom han är grå i sitt vänstra öga så ville dom egentligen helst att jag skulle komma upp ikväll, men att det skulle fungera imorgon också om jag kom tidigt. Så vi ska vara där vid 8 så att jag får en av dom första akuttiderna. Känns sådär spännande, men han kan inte ha det så här längre. Det är bättre idag, men eftersom de gråa inte vill försvinna så kunde det vara allvarligt. Karin var också hos Jennica, så hon gissade (innan jag ringde vetten) att det kunde vara så att hornhinnan är svullen. Det var samma sak som veterinären sa när jag pratade med dom. Så nu ska han svältas ikväll och får inget dricka imorgon bitti om det skulle vara så att dom behöver söva honom så är han förberedd för det.
Känns inte alls skoj att han inte är pigg. Aldrig har jag behövt åka upp akut med honom och jag hoppas innerligt att jag slipper det.

Men nu är vi hemma igen och ska snart krypa ner i sängen. Har huvudvärk, tror jag druckit för lite idag. Så får vi se hur lång tid det tar hos vetten imorgon. Börjar jobba 15.00 så vi ska nog hinna bli helt klara innan dess hoppas jag. Skulle ju egentligen tvätta imorgon, men det får bli lite på torsdag eftermiddag istället.

Idag har jag pyntat min lilla fina julgran. Så söt är den. Fick även upp lite tomtar och min kyrka. Satte en "stor" tomte under granen tillsammans med alla paketen (oj vad det lät som om där var många nu). Iriz bryr sig inte så mycket om paketen, men tomten den är superrolig. Den har en liten pingla i sin luva, så är man inte i vardagsrummet så hör man henne välta tomten och sen bära iväg med den. Men hon lär sig snart att tomten inte är till för att leka med.

Nä, sängen blir det strax....har bara ett gäng hemsidor jag måste kolla först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar