onsdag 8 december 2010

Dags för sängen, lite bättre till mods!

Dagen idag har varit allt annat än trevlig. Ja alla som läser här vet ju hur den började.
Var rätt så förstörd när jag kom till jobb. Pratade med cheferna och dom allra flesta arbetskamraterna eftersom alla såg att jag mådde dåligt. Har väl inte varit till så stor nytta på jobb egentligen, men det var skönt att ha nåt annat att tänka på.

Vetten ringde mig mitt i operationen. Det visade sig att hon inte kunde plocka ut linsen utan att förstöra ögat helt, så alternativet var helt enkelt att plocka bort hela ögat. Det var liksom inget att fundera på, bara att ta bort ögat. Efter operationen så ringde hon mig igen och berättade lite mer. Linsen hade helt enkelt gått sönder när hon försökte plocka ut den. Efter som linsen och ögat inte är i samma "material" så stöter ögat bort linsen när den går sönder. Detta hade inneburit inflammationer och annat obehag om hon inte hade tagit bort ögat. Självklart var det inte den lösningen hon hade velat ha på operationen, men som jag sa till henne så är huvudsaken att Brus mår bra. Hans högra öga behandlar dom med ögondroppar som gör att pupillen blir pytteliten och då ska tydligen trycket minska. Han kommer dock ha svårt att "se ut" och kommer troligen inte att ha full syn på det ögat. Men huvudsaken är att han ser lite och inte har ont. Han mår under omständigheterna bra, enligt vetten, han får massor med smärtstillande och kommer så klart att få gå med tratt och få ögondroppar. Nu handlar det om att vara rädd om hans öga och försöka hålla trycket nere så att han kan få leva ett trevligt liv ett bra tag till!!

Iriz har letat genom hela lägenheten efter Brus nu när vi kom hem ikväll. Men hon gav upp efter en stund, käkade upp sin mat och nu sover hon bredvid mig i soffan. Vi ska ta oss in i sängen nu och försöka sova så gott vi kan.

Jag hoppas verkligen att jag får hämta hem honom imorgon. Mia har lovat följa med mig till djursjukhuset som stöd. Det är bra, för då kan hon hjölpa mig att fråga allt jag inte kommer ihåg att fråga. Vill ju veta allt som går att veta för att han ska få det så bra som möjligt. Så, väntar med spänning och lite obehag på samtalet från vetten imorgon middag. Blir skönt med sällskap när jag hämtar honom i alla fall.

Men nu måste jag sova, för det är jobb imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar