onsdag 15 december 2010

Återbesök hos vetten idag!

Imorse var det dags för återbesök hos veterinären med Brus öga. En jätteblobba med torkat blod riste han loss från ögat precis innan vi skulle gå in på rummet, så hans åg ut som en slagskämpe när han kom dit. Haha.....dom tvättade av honom och han fick ett nytt snöre till sin tratt. Hon mätte trycket i höger öga och det har gått ner ytterligare lite. Pupillen är pytteliten, men den håller linsen på plats ett tag till i alla fall. Det var ett bra besök och jag är positiv nu, även om det fortfarande innebär att han kommer få samma problem med höger öga. Han började piggna till igår och idag protesterade han när jag skulle droppa honom i ögonen. Sen är Iriz inte riktigt lika försiktig runt honom heller, så det är väl ett gott tecken på att han börjar må bättre.

Brus fick bli kvar på djursjukhuset idag. Även om hon inte tyckte att blödningen var något större problem så ville hon för min och hans skulle ta in honom och öppna upp för att få stopp på blödningen nu, istället för att vi ska gå hemma och vänta på att det ska sluta blöda. Hon ska fixa honom i eftermiddag och så får jag hämta hem honom sen. Blir nog kanske att jag sover hos mamma och pappa inatt. Får se lite hur min lille prins mår när jag får hem honom igen.

Så även om jag fick lämna kvar honom idag så känns det ändå bra. Å han kommer ju hem i eftermiddag igen.



Nu ska jag ge mig på att klippa Iriz klor. Dom är lite långa nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar