måndag 27 december 2010

Förkylning på G!

Ja, jag slipper nog inte undan förkylningen den här vintern heller. Illa illa! Känner hur det börjar göra ont och irritera i halsen samtidigt som näsan rinner. Ingen hit måste jag säga. Blir till att dricka te med honung ikväll.

Tyvärr blev det inte nån stugvistelse på nyår med Mia och Daniel. Stugan var upptagen. Blir nog att jag blir hemma med hundarna istället. Jobbar till 18 ändå, så då får man shoppa lite gott käk på jobb som man kan laga till sig själv när man kommer hem. Fetvadd skall också inhandlas för att stoppas i öronen på hundarna. Blir alltså en lugn kväll för mig. Men det kanske är lika bra om jag nu ska till att bli sjuk med.

Imorgon är jag ledig. Ska städa och tvätta lite så det blir rent och fint här igen. Har verkligen inte orkat med något sen Brus blev dålig. Sen ska jag lämna av Brus hos pappa en stund på eftermiddagen så jag kan gå en längre prommis med Iriz. Blir nog Pålsjö skog och hägnet där så hon får busa av sig lite. Kanske, om jah är snäll, passar han Iriz med sen så jag kan gå en snabb sväng på stan. Vill kolla om Gina har nåt spännande kvar på rean. Får väl se om jag lyckas med det, men det tror jag nog.

Brus är nöjd nu! Jag tog in den stora buren från bilen efter att vi varit i Kvidinge i söndags. Fällde upp den i sovrummet innan och stoppade in ett gammal täcke i den. Nu ligger han där inne och vilar sig. Han har ju sin lilla bur stående i sovrummet alltid, men han kommer inte in i den nu när han har tratten. Han har tålmodigt försökt många ggr, men han kommer helt enkelt inte in. Men i Iriz stora bur kommer han in med tratten. Så nöjd är han!
Egentligen skulle han till vetten imorgon och dra drän igen, men Kristine (veterinären) är fortfarande sjuk. Så mamma och pappa ska köra upp honom på onsdag istället. Hoppas inte att hon är sjuk då med. Känns som om vi vill bli av med allt nu, stygn, tratt och drän.
Han håller på å slicka sig om näsan hela tiden med. Det rinner lite om den och lite är blod. Jag tyckte det såg ut som om han hade ett litet sår vid ena näsvingen, men pappa sa nåt klokt idag. Ögat och näsan hänger ihop, i alla fall på människor, kan ju mycket möjligt vara så på hundar med. Han blöder inget ur ögat nu, vilket är riktigt skönt. Får se vad dom säger om hans rinnande näsa. Men jag hoppas innerligt att han snart är "lagad" på riktigt så vi kan börja leva ett normalt liv igen med långa härliga promenader och massa bus i snön!!

Men nu ska jag fixa den där koppen med te.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar