fredag 31 december 2010

Här smäller dom redan....

Alla persienner är nerdragna och balkongdörren är täckt med mina gamla draperier. Här syns då inga smällare. Enda fönstret som inte är täck är det i köket. Tv:n står på lite högre volym än vanligt. Iriz håller sig runt mig hela tiden, reagerar på knallarna men inte med nån rädsla. Brus skakade som ett litet löv innan när det small till, innan jag hade hunnit täcka för fönstrena, och nu ligger han i buren i sovrummet. Äta vill han inte. Så han är nog den av vovvarna som tycker att det är obehagligast med raketerna. Jag hoppas att vi kan klara kvällsrundan vid 20 utan att det smäller. Alternativet är att gå ut vid halv sju och sen gå ut efter midnatt igen när dom slutat smälla. Får se hur jag gör. Vill ju helst slippa gå ut inatt. Blir nog att vi går ut vid 20 och håller oss på gatorna bland husen där folk inte smäller nu.
Känns som om det är mitt i natten redan för det är så mörkt här inne.
Det stör mig att dom redan smäller raketer. Tänkte vi skulle klara oss med oron efter midnatt....men icke då. Det har smällt lite under hela dagen. Men nu blev det mer efter kl 17. Tycker det är onödigt....tycker faktiskt inte att man måste smälla alls. Tänk vad mycket trevligare nyår hade varit om man slapp alla raketer!!! Nästa år blir det nog till att försöka ta sig ut på landet där det inte smäller alls typ.

Ska strax gå och ta tag i disken. Sen blir det till att laga till oxfilén som jag fick av pappa och mamma. Det ska bli så himla gott. Oxfilé och rostader rotfrukter. Mumma för vem som helst!!! Kanske att jag öppnar en flaska vin till det med. Får se helt enkelt! Ska röja på bordet och duka lite fint och tända lite ljus. Det ska va lite mys ändå liksom.

Mår bra mycket bättre nu kan jag säga. Ingen feber kvar, bara en hemsk slemhosta. Med den följer huvudvärk. Men jag ska nog va pigg och på benen imorgon igen.

Nä, dags att försöka få i Brus lite käk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar