onsdag 8 december 2010

Lille Brus!

Lille Brus ligger inlagd på Djursjukhuset här i Helsingborg.
Han har ju haft problem med ögat en vecka och igår när vi träffade Annette så valde jag att ringa till Djursjukhuset för att be om råd. Rådet var att åka in akut i morse, vilket vi gjorde.
Beskedet jag kommer hem med är allt annat än tillfredsställande. Med tårarna sprutande så kör jag hem igen med bara Iriz i bilen.
Det visar sig att Brus har ett alldeles för högt tryck i sina ögon. Han har haft jätteont. Stackars liten. Pga det förhöjda trycket så har linsen i vänster öga lossnat. Därav är ögat grått. Denna lins kommer dom att operera ut i eftermiddag, vilket innebär att han inte kommer se nåt på vänster öga. Höger ögas lins har inte släppt än, men kommer förmodligen att göra det om man inte får ner trycket. Så dom kommer behandla det genom ögondroppar (tror jag) som hjälper till att sänka trycket i ögonen. Om det fungerar så kommer han i alla fall att se på höger öga. Om det inte lyckas så kommer samma operation att behöva göras på höger öga, vilket innebär då att han blir blind. För Brus kommer det inte att vara nåt värdigt liv. Det bästa han vet är ju agility. Det finns inget roligare för honom. Kan han inte göra det.....vad ska han då göra? Om det är så att han tappar sin syn helt, då kommer jag nog att ta bort honom. Hur tungt det än är, så måste jag se till hans bästa.
Så dagen började inte direkt på bästa sätt. Tårarna sprutar och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jobb blir det i eftermiddag, men jag känner att det kommer bli en seg kväll. Men jag måste ha nåt annat att tänka på. Förhoppningsvis har dom goda besked till mig när dom ringer efter operationen.

2 kommentarer:

  1. Usch, stackars Brus :( Vilket tråkigt besked, förstår att du är ledsen. Tänker på er Sara och hoppas att det kommer ett gott besked i eftermiddag,
    Mångar kramar Sara.E

    SvaraRadera
  2. Känner med dej sara! // Jenny W

    SvaraRadera