torsdag 16 december 2010

Nu är han hemma igen!!

Nu är lilleman äntligen hemma igen! Han ser faktiskt hemsk ut, men mår faktiskt ganska bra. De har lagt ett drän i ögat som så småningom ska dras ut bit för bit med start på måndag. Tampoinaden (dränet) som ligger i såret fyller ju ut ögonhålan lite, så det ser ganska svullet ut. Hoppas inte att det svullnar mer eller rinner mer, för nu vill jag att det ska börja läka ordentligt så han kan knata runt som vanligt igen. De hade tagit ett bakterieprov igår som det kommer svar på imorgon och så hade dom tagit ett koaguleringsprov igår som såg bra ut. Alltså ingen rubbning i koaguleringsprocessen, skönt!
Han var glad att åka hem kan jag säga. Knatade ganska raskt ut från sjukan precis som han gjorde förra veckan. Han fyllde tratten med snö när vi gick ur bilen här hemma, så jag fick bära honom in. Väl inne och avtorkad så gick han direkt till Iriz säng som står i vardagsrummet nu och la sig. Lite frusen så han fick en filt på sig och nu så vilar han. Trött liten kille....hoppas han kan sova så gott det bara går nu när han är hemma igen!

Ikväll ska han vara hos Jennica. Mamma och pappa ska iväg, så jag har fått lov att börja jobba lite senare, typ strax efter 17. Ska köra ut Iriz innan jag hämtar Jennica, så jag kan komma till jobbet så tidigt som möjligt. Fast jag skulle allra helst ha varit hemma idag, men jag har inte råd helt enkelt. Måste jobba. Men han har det bra hos Jennica, så länge Nitro låter honom vara ifred.
Har fortfarande inte fått tag i Jennica dock. Får se om hon ringer innan hon slutar, så jag kan få veta vart jag ska hämta henne. Så får hon ta hand om min lille kille ikväll, mysa med honom och se till att allt är bra.

Men nu ska jag se om jag kan hoppa i duschen en snabbis medans hundarna ändå vilar. Sen blir det till att ta god tid på sej ut till Vallåkra. Det är riktigt mycket snö som kommer från himlen samtidigt som det blåser som bara den. Blir spännande helt enkelt, men det ska nog gå alldeles utmärkt.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar