onsdag 29 december 2010

Dunderförkylningen Allan är här!

Nä, jag slapp minsann inte undan förkylningen i år heller. Förkylningen bröt ut igår...men var värre i morse när jag vaknade. I med en alvedon och nässpray å så bar det av till jobbet. Trodde verkligen att det skulle gå hela dagen, men 14,30 gav jag helt enkelt upp och gick hem. Tvivlar på att det blir jobb imorgon, men vi får väl se helt enkelt. Man har knappt råd eller ork för den delen heller att ligga hemma å va sjuk. Får se hur ja mår imorgon helt enkelt.

Brus har varit på Djursjukhuset idag och dragit ut sista biten på dränet. Stygnen sitter kvar men ska tas bort på måndag. Mamma och pappa var å lämnade/hämtade honom idag. Dom pratade med vetten om att det rinner från hans näsa och dom både pappa och vetten var övertygade om att det hade ett samband med ögat. Så det ska dom titta på när vi är där på måndag med. Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt. Vill bara att min lille kille ska bli "frisk" nu så att han kan slippa tratt å grejer. 7,4 kg hade han vägt in på idag. Så han har tappat från 7,8 till 7,4 på 3 veckor bara genom att få mindre mat (1 dl om dagen eftersom han inte rör nåt på sig, annars blir han tjockare) och sen spelar det klart in att han fastats typ 5 ggr under denna tiden. Min lille kille. Man ser och känner på honom att så mycket muskelmassa har försvunnit. Å då har han ändå huuuuur mycket päls som helst nu. Ska bli skönt när stygnen är borta och vi kan börja gå riktigt långa promenader igen och inte bara kisserundor runt kvarteret. Det kommer Iriz med att gilla, när hon kan bralla loss med Brus igen.

Har legat i soffan sen jag kom hem från jobbet idag. Sovit fullt påklädd under ett täcke i soffan. Iriz gjorde mig självklart sällskap. Mysigt var det. Sen ringde Emma och väckte oss. Najs å prata med syster yster. Skönt att hon kommer hem och hälsar på snart igen.

Jaha, nyår då? Nån som har några trevliga planer? Själv ska jag bara vara hemma helt ensam med mina hundar (eftersom jag är sjuk mest). Laga lite god mat och bara njuta. Hoppas också att hundarna inte reagerar allt för illa på raketerna. Skulle ju egentligen följt med Mia och Daniel till en stuga i skogen. Hade varit så skönt, men den stugan var upptagen i år så det gick inte. Lite därför jag blir hemma med. Päronen ska ha gäster hemma som inte är så himla förtjusta i hundar (Uffe i alla fall), så där kan vi inte va. Sen vill jag väl inte vara mitt i stan heller där det smäller som allra mest, för Iriz skull. Vet inte hur hon kommer reagera på det. Brus tycker att det är lite obehagligt och vill gärna sitta nära. Så var det förra året i alla fall. Får se hur det är i år....hoppas inte att han kommer reagera mer än så. Min lille prins.

Nu ska jag kika på sporten, sen blir det till att krypa ner under täcket och försöka sova sig till ett friskare tillstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar