onsdag 15 december 2010

Brus är kvar på Djursjukhuset!

Lilleman fick stanna på Djursjukhuset över natten igen. Det är ingen fara med honom, det är mest en försiktighetsåtgärd. Veterinären behöll honom efter återbesöket för att hon ville gå in och kolla vart det blödde ifrån. Tanken var att jag skulle hämta honom i eftermiddags. När hon ringde efter operationen så berättade hon lite om vad hon hitta och vad de gjort. Det var inte ett blodkärl som hade spruckit utan en "diffus blödning från vävnaden" vilket hade tagit henne tid att hitta. De fick sy in en drän i ögat på honom som så småningom ska plockas bort. Jag hade fått hämta hem honom om jag ville, men hennes rekommendation var nog ändå att han skulle stanna. Mest som en försiktighetsåtgärd och för att de skulle kunna ta ett koaguleringsprov på blodet eftersom hon inte tyckte att blodet var så välkoagulerat som kunde önskas. Så jag hoppas att proverna är positiva och han är pigg imorgon när han får komma hem.
Men det känns ok idag att han ligger kvar över natten. Han får ju bästa tänkbara vård där uppe så jag borde inte vara orolig alls. Men visst känns det konstigt att bara ha Iriz här hemma nu.

Iriz ja, hon har korvat ihop sig i Brus korg i vardagsrummet nu igen.


Ingen vidare bra bild, men man ser i alla fall min lilla snäcka där. Jag tror att hon saknar Brus lite minsann, eller jag vet att hon gör det. Ska bli skönt när han kommer hem imorgon.

Nu ska jag titta färdigt på bönderna. Se hur dom väljer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar