torsdag 2 december 2010

Foderbyte!

Ja, det blir nog ett foderbyte på Iriz när torrfodret är slut. Var hos http://www.zawicca.se och skulle köpa mer färs till min lilla snäcka idag. Då frågar hon varför jag ger min hund 2 foder?! Ja, det kan man ju faktiskt undra tänkte jag. Vi pratade lite om färskfodret och för samma pengar som jag köper 15kg torrfoder får jag 24kg förskfoder. Hmmm.....och bytet blir lätt att göra eftersom hon redan får färs idag. Så, det kommer nog att bli så faktiskt. Hon äter sådär av torrfodret när hon får bara det. Färsen däremot äter hon ju på nolltid. Så hon hade helt klart en poäng där, Sara som har butiken.

Mia och jag har varit uppe i Bruces skog idag. Kallt som tusan, fast det bara var -5 grader, för det blåste som tusan. Inte särskilt skönt. Nu ska jag värma mig lite i soffan innan det är dags för en snabblunch och sen duschen. Jobb 15-22 idag. Ska in med Brus till mamma innan jag kör ut med Iriz.
Det ska tydligen bli besvärligt väglag ikväll, så jag får ta det lugnt ut till Vallåkra. Mamma sa att om jag kunde komma sent till jobb så kunde hon ta båda hundarna, så slapp jag köra till Vallåkra alls. Men jag känner att jag inte riktigt har råd att tappa fler timmar denna veckan (tappade 2 i tisdags eftersom inventeringen var klar tidigare än väntat) så jag tar det lugnt dit ut om det nu skulle bli besvärligt.
Det började snöa nu i alla fall, så vi får se vad det blir av det.

Men nu ska jag käka lite och kolla TopModel innan det blir duschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar