onsdag 1 december 2010

Kallt, kallt, kallt!!

Brrr....det är kallt i Skåne just nu. Blåsten gör inte saken bättre heller. Iriz har fått ha dubbla täcken på sig idag. Hon fryser som bara den nu. Vägsaltet gillar hon inte heller....det får henne att skutta på 3 ben emellanåt. Så det är bara till att pulsa genom snön, så hon kan använda alla benen.
Jennica och jag var ute knappt en timme nu ikväll. Först en promenad och sen lite bus i trädgården för vovvarna. Trevligare med sällskap nu när det är mörkt.

I helgen ska jag bli husboende. Ska bli riktigt najs. Jennica och Henrik ska till huvudstaden, så jag ska passa vovvar och hus. Kommer bli en slapp helg....finns inte så mycket man kan göra med 4 hundar. Ska se hur jag reder ut promenaderna. Haha....4 hundar i snöre att hålla reda på. Det blir en utmaning som heter duga. Så är det nån som känner för att ta en prommis i helgen så kan ni ju höra av er!! Hihi....promenadhjälp mottages gärna! Jag ska njuta i badkaret som finns i källaren med....det var så länge sen jag låg i ett badkar och slappnade av. Så det ska jag göra....det kan jag lova!

Imorgon är sista jobbedagen denna veckan. Så himla skönt det ska bli att vara ledig i 3 dagar. Vi inventerade i tisdags, så då fick man jobba. Jobbade ju helgen med, så det har blivit en hel del dagar nu. Känns i kropp och knopp att man är trött. Höll på att somna i soffan i eftermiddags när jag kom hem. Inte bra!
Sitter och tittar på bönderna nu, sen ska jag hoppa i duschen. Å så blir det rena lakan i sängen innan jag lägger mig. Så himla gott!
Imorgon förmiddag ska vi träffa Mia i Bruces skog så hundarna får busa av sig ordentligt. Måste köpa ny färs till Iriz med och dom blå påsarna är snart slut, så det måste jag med köpa!

Nä....nu ska jag ägna mig fullt åt bönderna den sista kvarten!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar