måndag 30 augusti 2010

Första jobbdagen efter semestern.....

.....man är rätt trött nu faktiskt. Men det var skönt att vara tillbaka faktiskt. Även om man kände sig som en jäkla nybörjare när man kom dit. Visste varken ut eller in....eller i vilken ände jag skulle börja helt enkelt. Slutade med att jag byggde om större delen av krukplanogrammet. Blir till att ta itu med resten på onsdag. Ska bygga färdigt och se till att det är mpl på allt som ska vara med å fixa till det utgående. Ska bli najs att bli klar med det så att man kan ta itu med leken sen.

Strulade till sej med dagmatten i morse. Gissa om jag var irriterad. Hon var helt enkelt inte hemma när jag kom och skulle lämna hundarna. Shit....vad gör man? Vi väntade en stund och körde sen. Ringde ett antal samtal innan jag fick fatt i nån. Goa, bästaste Lollo tog dom!! Hon är en ängel som räddade min dag!! Vovvarna har det bra där!! Dagmatte ringde när jag var på väg till jobbet. Gråtfärdig för att hon hade försovit sig. Mailade gjorde hon med sen.....skämdes gjorde hon.
På jobbet kom vi dock fram till att Jessica kände henne och intygade att det var en bra tjej. Så det känns ju riktigt bra faktiskt!

Imorgon bitti 7,45 ska vi träffa Mia på klubben och träna lite. Iriz och jag blir det bara. Brus får vara hemma för vi ska på kurs på kvällen (tror jag) så då blir det hans tur. Ska försöka träna honom lite på kantarell imorgon under långpromenaden. Ska bli skoj och se ifall vi kan lika bra själva som p å kursen. Men Iriz ska få träna lite agility imorgon i alla fall. Hon tycker det är skoj...får se om våra kontaktövningar gett någon form av resultat. Det känns inte riktigt så just nu...men kanske det är bättre på banan imorgon.

Sitter här och glor på tv nu. Ska strax ut med hundarna på sista rundan, innan det är dags för sängen. Ingen sovmorgon imorgon inte. Men det spelar liksom ingen roll.....för Iriz har ju aldrig sovmorgon i alla fall! Lika bra att studsa upp så man får lite gjort i alla fall!

Ska se klart Sporten nu och sen som sagt prommis med vovvis. Blir nog täcke på Iriz....hon fryser som en liten gris nu för tiden. I morse skakade hon under tiden vi gick...å då va det ändå "bara" 9 grader varmt. Blir nog till att införskaffa vintertäcke till hösten. Ska kolla på Sofiero nästa helg om dom har nåt bra där. Obtrack-täcket håller nog en stund...men det känns som om det behövs mer när det blir kallare sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar