tisdag 10 augusti 2010

Ojojoj så trötta vi blev!

I morse packade jag in både mig och hundar i bilen och körde iväg till Bromölla. Det var längesen vi träffade Sara och Ronja, så det var riktigt roligt att komma dit.
Nu var det jättelängesen jag såg Ronja, men jisses vad hon växer. Stora tjejen liksom! Roligt roligt!
Wilma var ju också hemma. Vet inte riktigt vad hon tyckte om Iriz. Gick bra så länge båda var lösa, men så fort Wilma fick koppel på sig så kom det mindre trevliga djur ur henne. Så vi höll hundarna delade för säkerhets skull.
Ronja var lika förtjust i Brus den här gången. Han är så snäll mot henne. Fast emellanåt så tyckte han att hon blev lite jobbig, då morrar han lite försiktigt på henne, inget annat. Likaså när Ronja kröp in i buren hos honom. Gick bra först, men när hon kom för långt in så blev han lite sur. Då vågade inte Ronja krypa ut igen, så jag plockade ut Brus så hon kunde ta sig ut igen. Skrattade gott åt henne.
När vi skulle åka hem så fick jag en liten kram av Ronja och Brus fick ett antal pussar på ryggen. Så sött.
Iriz skötte sig bra under hela tiden, men blev lite skraj i slutet. Ronja välte 2 plankor som stod lutade mot husvägggen, Iriz blev skitskraj. Sen så blev alla högre ljud lite jobbiga, så då valde jag att åka hem med henne. Men hon var duktig och kunde till och med nosa lite på Ronja.

På vägen hem så stannade jag till på Hööks i stan och köpte ett alternativt agilityhinder. Dom har enkla varianter som är gjorda av koner. 199:- så kan man träna lite framåtsändande hemma på baksidan. Ska få låna 4 slalompinnar av Jennica med, så då kan ja träna Brus på att bromsa innan slalom med. Så slipper man köra upp på klubben, kan istället bara knalla ut med grejerna på baksidan. Kan börja lite smått med Iriz också. Så de ska vi helt klart prova på en dag.

När vi väl var hemma så la vi oss i soffan, ja förutom Brus som lägger sig i korgen, och somnade ganska omgående. Så trötta var vi minsann. Skönt att sova lite.
Blir ingen långpromenad idag, känns inte som om någon av oss orkar med det.
Istället blir det träning på klubben kl 8 imorgon bitti med Jeanette. Lite inkallning ska tränas med Iriz. Sen tänkte jag be om hjälp med slalom på Brus med. Såg en tjej på nätet som körde framåtsändande med skål i slalom med sin hund. Tänkte att jag skulle testa det med Brus. Kanske att han kan bli lite mer självständig då. Får ha Jeanette till hjälp med det. Så får vi se vad hon ska träna med Rambo.

Nu ska ja slappa lite till i soffan. Blir tidig sänggång ikväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar