lördag 7 augusti 2010

Utflykt!

Klockan 9 i morse blev jag och vovvarna hämtade av päronen. Utflykt stod på schemat! Vi åkte ner till Råå, parkerade bilen och hoppade på båtarna till Ven. Där har jag aldrig varit. Vi kom dit och promenerade en runda innan vi till sist hamnade på stranden bredvid hamnen.


Vi satt där och käkade lite och vips så jagar Brus fatt på en geting. Shit! Den stack honom i läppen. Gissa om man blev helt sjukt orolig för vad som kunde hända. Vi var ju lätt på fel ställe för att hinna ta oss nån stans om nåt skullle gå snett. Som tur var så stack den honom på utsidan av läppen, så andningen blev det aldrig några bekymmer med (pjuh) och pulsen var normal. Läppen svullnade däremot upp ganska ordentligt. Jag blev så sjukt orolig och kunde inte slappna av, så vi tog båten tillbaka 2 timmar tidigare än planerat. Så vi fick inte sett så mycket av Ven, men jag har i alla fall varit där. Men det kändes bättre att vara på fastlandet om man skulle behöva åka akut till Djursjukhuset med honom.
Båtturerna (på båda hållen) gick alldeles utmärkt. Båda hundarna verkade njuta av den friska luften. På vägen ut såg vi även ett antal tumlare som simmade inte allt för långt ifrån båten. Riktigt coolt faktiskt!






När vi väl kom över på fastlandet igen så var Brus som vanligt igen. Så vi beslöt oss för att åka ut till hundbadet på Örby för att äta upp det sista av matsäcken och bada hundarna lite. Brus badade som vanligt utan större problem. Givetvis så bet han sönder den nya badleksaken som jag köpte förra helgen när jag var i Linköping. Tur att den bara kostade 20:- så den är ju bara att kassera nu!
Iriz fick långa linan på sig och en tennisboll i munnen. Snacka om att hon var lycklig. Bollen kastade ja ut en bit för att se ifall hon följde efter den. Jisses vilken fart hon fick! Ja vet inte hur många gånger ja slängde ut bollen så långt jag kunde! Hon for efter den i en jäkla fart. Det gick bra så länge hon slapp simma. Jag gick ut en bit i vattnet med henne och kastade ut bollen. När hon inte bottnade mer så tog det tvärstopp. Då ville hon inte mer helt enkelt. Så vi fick leka där det var lagom djupt istället.

Till och med jag fick badat idag! Första gången denna sommaren. Det var inte allt för kallt....men visst, ja hade nog inte legat i nån längre stund.

Nu ska jag ta och duscha saltet av hundarna. Inatt blir det kinesning på mamma och pappas bäddsoffa. Miljöträning för Iriz och jag kan få mej en cider till middagen! Najsigt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar