onsdag 25 augusti 2010

Träningsmorgon!

Ja, i morse åkte vi till klubben och tränade med Mia och hennes hundar. Mycket mycket givande tycker jag. Det är najs att träna med någon som kan se vad man gör för fel och hjälpa till att rätta till dom. Brus är jätteduktig, men vi samarbetar inte alltid så bra. Å så blir han frustrerad när jag gör fel och vi måste göra om. En ond spiral som det ibland behövs hjälp för att komma ur. Men när det väl fungerar, så går det riktigt bra.
Iriz fick också vara med, en stund i början. Vi körde lite raksträcka med fler hinder än förra gången. Det gick alldeles utmärkt. Hon börjar få svårt när vi ska börja svänga. Vi fick hjälpa henne lite på traven, men hon löste problemet så småningom. Men sen när vi ökade svårigheten lite till så började hon bli trött och då fick vi inte alls till det.
Ska träna henne hemma på att följa mina rörelser och handsignaler. Ska börja enkelt med att bara få henne gå bredvid mig och följa mig i en cirkel. Så ska vi nog få bukt på svängandet med.

Kantarellkursen närmar sig med stormsteg. Spännande ska det bli. Blir en helg med mycket utevistelse, hoppas på uppehåll i alla fall!
Ska försöka hinna med lite startträning med Brus i helgen också. Fick tips på en superbra övning av Mia. Den ska vi helt klart använda oss av.

Ikväll blir det nog hem till föräldrarna en sväng för att kolla på fotboll. Har messat pappa om förslaget att käka sushi, får se om det går hem!! Det hade varit mycket gott med lite sushi till kvällsmat.

Idag har min bok kommit som jag ska ha på utbildningen. På engelska är den, det ska bli himla spännande att se hur mycket man måste använda ordbok....haha! Nä, det ska nog gå bra. Längtar tills jag ska börja plugga faktiskt!!

Nu ska ja kolla klart på Biggest Looser, sen blir det lite ensamträning med hundarna innan det är dags för en prommis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar