söndag 29 augusti 2010

Sista semesterhelgen är förbi!

Ja, nu är ju då semestern över för den här gången! Känns både bra och dåligt faktiskt. Visst ska det bli najs att börja jobba igen, men samtidigt är det grymt skönt att vara hemma.

Imorgon ska hundarna vara hos dagmatte för första gången. Känns bra men samtidigt lite läskigt. Vet ju inte hur det kommer att gå. Hoppas förstås att det ska gå riktigt bra och att de kommer att trivas där med Ellinor och Hamilton.

I helgen har jag och Brus varit på Kantarellsökskurs. Det har varit superroligt. Jag kan verkligen rekommendera alla att gå den kursen på http://www.vi2hundcenter.se/
Det krävs lite mer träning hemma innan det är dags att ge sig ut i skogen för att hitta dom små goda svamparna. Ska bli jättespännande att testa Brus kunskaper i att hitta kantareller.

Ska gå ut med hundarna en sista gång efter sporten (som sänds 30 min senare ikväll) och sen ska jag krypa ner i min renbäddade säng. Blir extra skönt idag eftersom jag har helt nytt påslakansett och så är jag nyduschad med. Det finns inte mycket som slår det....att krypa ner nyduschad i en renbäddad säng!!

Får se hur morgondagen utvecklar sig.....är förmodligen helt slutkörd efter jobbet. Men det är det värt. Blir träning med Johanna kl 18.00 och sen är det bara att åka hem och sätta sej i soffan. Kommer antagligen att somna tidigt imorgon. Tur att man är ledig på tisdag igen!! Gött med en ledig dag varje vecka igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar