söndag 5 september 2010

Hund med vitlöksandedräkt!

Sitter hemma i soffan och dippar lite morötter. Smaskens tycker jag!
Iriz ligger och sover i soffan och Brus i korgen.
Gick för att ta tvätten, var kanske borta i 1½ minut.
Kommer in i vardagsrummet igen och hittar Iriz med tassarna både på bordet och i soffan.
Hälften av dippan är borta och hon har näsan i chipsskålen. Jisses så arg jag blev!
Hon har börjat knycka framför allt chips från skålen på bordet nu på sista tiden. Kommer på henne varje gång och säger till henne varje gång. Ändå hjälper det minsann inte. Vet inte riktigt hur jag ska få henne att sluta stjäla. Måste ju kunna gå ut ur rummet utan att hon ska knycka nåt.

Idag har Iriz varit hos Jennica en liten stund. Jag behövde åka till Väla en sväng. Surfade runt inne på min utbildnings hemsida igår och insåg att det skulle krävas en del utskrifter därifrån. Så jag åkte till Wilson på Expert och köpte en skrivare (mulitmaskin). Passade även på att besöka "Världens nyaste IKEA". Shit pomfrit vad med folk där var. Fick fatt i en karta i entrén och begav mig raka vägen till "min" avdelning. Plockade på mej det jag skulle ha och begav mej mot kassorna. Trots de enorma mängderna med folk i varuhuset var det bara att gå rakt fram till en självbetjäningskassa och betala. Mycket smidigt. Fick äntligen fatt i en ny servis. Svart blev det denna gången. Ska äntligen kasta ut mina fula gråa tallrikar som hängt med i snart 10 år.
Orkade som sagt inte igenom hela IKEA idag, men det verkar vara ett jättefint varuhus.....huuuuuur stort som helst!!

Stannade till och köpte lite fika på vägen hem. Lämnade av mina grejer och hämtade Brus. Så åkte vi åter upp till Jennica och Henrik och fikade lite. Mycket trevligt med en fika i deras uterum.
Va väl hemma vid 14,45 ungefär. Stoppade in en maskin tvätt. Slappade i soffan till den var klar. Gick sedan en prommis med hundarna på 50 min i rask takt. Sen raka vägen in i badrummet för att starta en maskin till. Skulle behöva köra ytterligare en, men det får vänta till imorgon för det finns ingenstans att hänga mer tvätt. Torkställningen är full...står ute på ballisen för en gångs skull.

Ska skypa med syster yster kl 21.00. Sen blir det kvällsprommis med hundarna innan sängen väntar.
Tror det tar på krafterna för vovvisarna att leka med Nitro och Gimli (ja Gimli leker inte så mycket) för båda två har sovit gott sen vi kom hem. Ja med undantag för prommisen då.

Ensamtränade lite innan idag. Har inte blivit så mycket av det under den senaste veckan tyvärr. Har varit helt slut efter jobb. Men det gick alldeles utmärkt faktiskt. Stod nog utanför dörren i 2 min innan jag gick in igen. Inte ett skall kom det. Jag hör ju hur hon piper och traskar runt i hallen....men inget skall! Känns bra....ger lite hopp om att det kommer att fungera så småningom.

Imorgon efter jobbet ska jag försöka åka upp och träna lite. Det är ju kurs på tisdag igen och vi behöver öva på tajta svängar i hög hastighet. Iriz vill nog gärna köra nån raksträcka med. Hon och jag ska för övrigt träna följsamhet och kontakt i veckan. Så att hon kan få det lite lättare när vi nu börjar svänga på hennes raksträckor. Måste verkligen ta tag i det nu.

På lördag ska jag och hundarna till Sofiero med Jennica och Johanna. Det ska bli najs att kolla lite agility. Kameran ska med förstås. Hoppas även kunna hitta lite vinthundstäcken och halsband där ute. Iriz behöver ha ett tjockt täcke till vintern. Hon fryser ju redan och Obtracktäcket kommer inte räcka långt när det blir kallt. Kameran ska som sagt med. Hoppas få lite fina agilitybilder på lite känt folk. Mia bland annat.
Har blivit mer och mer sugen på att fota hund igen. Ska se om ja kan fota mina lite här hemma på arrangerade bilder. Är svårt med Iriz eftersom hon inte kan sitta kvar, men vi kan ju testa.
Ska se med om ja får lov att låna Jennicas hundar en dag och kanske Mias för att fota lite andra vovvisar med. Skoj skoj skoj!

Strax är det Bondi Rescue på fyran. Det tycker jag är kul att se!! Sen blir det lite pussel tror jag innan det ska skypas med Emma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar