måndag 9 augusti 2010

Ny bil på fredag!

Ja, på fredag får vi den nya bilen! Ska bli najs med en bil med baksäte! E glad att mamma faktiskt byter sin coola bil mot en mer praktisk! Tack snälla mamma!!!

Imorgon ska ja åka till Bromölla och hälsa på Sara och lilla Ronja! Det ska bli så himla skoj. Det var alldeles för länge sedan.

Har fått låna en liten tv av mamma och pappa att ha i sovrummet. Min håller på att haverera och jag valde att kasta ut den innan den börjar brinna eller nåt. Så ikväll ska det installeras kanaler på den mya tvn.
När ja ändå var och hämtade tvn så passade jag på att väga Brus. Jag fattar det inte, men hur jag än bär mig åt så går han upp i vikt. Jag har bytt till lightfoder, han får bara 2 dl om dagen och vi motionerar mer sen Iriz flyttade in. Visst, han tuggar mer ben nu eftersom Iriz tuggar mycket ben. Det blir lite godis mitt på dagen (torkad oxlunga) när Iriz lär sig saker. Men just därför har jag plockat bort lunchen för honom. Antar att det bara är att motionera ännu mer.....kanske läge att ta upp agilityn ordentligt igen.... Kan ju inte bara promenera jämt, det blir ju supertrist. Nä, mer agility åt Brus under semestern i alla fall.
Måste ju få ner honom i vikt....han kan ju inte väga som han gör nu!

Nä, nog tjatat om det. Nu blir det kanalsökning i sovrummet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar