onsdag 11 augusti 2010

Iriz första riktiga träningspass!

Kl 8 i morse så stod vi uppe på klubbens parkering. Väntade på att Jeanette skulle komma. Träffade Mia och hennes vovvar när vi kom dit med. Så vi gick in på plan så fick Iriz leka med Vix och Hilda. Jätteroligt hade dom. Lekte säkert 15 min utan bekymmer.

När Jeanette kom så stoppade jag in Brus i buren och så tränade vi inkallning med Iriz. Det gick jättebra trots att Mia körde agility med sina i andra änden av planen. Inte en gång stack hon åt det hållet. Skönt. Jeanette körde lite inkallning med Rambo också.

När Mia var klar så fick Brus köra lite agility med. En sväng med hopp - tunnel - hopp med efterföljande raksträcka med oxer. Det tyckte han var jätteroligt. Sen körde jag lite slalom med framåtsändande och skål. Körde först en port för att han skulle förstå principen. Sen la jag till så att det blev 2 portar.. Gick sådär, han hade väldigt stort fokus på skålen, men fattade efter ett tag. Körde ett par ggr där jag skickade stående på båda sidor av hunden. Får se om jag kan få till det på det viset.

När Brus var klar så fick Iriz testa på lite olika hinder. Hon hoppade nåt hopphinder. Tog en kort tunnel (hon hade i bara farten tagit en lång, blå, böjd när hon lekte med Vix och Hilda) utan problem. Lången klättrade hon över ett par ggr med. Inga bekymmker. Tog till sist hjälp av Jeanette och körde henne på däcket. Jeanette styrde in henne i rätt riktning med hjälp av kopplet och jag lockade med godis på andra sidan. Sista gången så siktade hon lite själv till och med.

Nu ligger båda hundarna helt utslagna här hemma. Iriz är jättetrött. Känns som ett bra upplägg att träna lite agility på morgonen och sen hem å vila, träna lite ensamträning och sen ta en lång prommis på eftermiddagen. Så får det nog bli idag i alla fall!!

Nu ska ja kolla lite simning på tv. Sen blir det till att städa lite här hemma. Måste få ordning helt i lägenheten. Firar ju min födelsedag i helgen. Vännerna på lördag kväll och släkten på söndag eftermiddag.

Såhär hittade jag mina vovvar sovandes igår kväll. Dom e kompisar dom!


Såhär fint delade dom på buren igår när vi var hos Sara och Ronja med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar