torsdag 5 augusti 2010

Mums mums säger Iriz!

Ikväll har jag torkat blodkorv till hundarna. Redan när jag skar upp den i bitar innan jag stoppade den i ugnen satt Iriz brevid mig och slickade sig om munnen. Näsan gick som bara den, så det måste ha luktat otroligt gott!
1 timme i ugnen på 100 grader slutar med perfekt resultat.
Att Brus gillar torkad blodkorv, det vet jag, men att Iriz skulle bli så förtjust kunde jag ju bara drömma om. Så nu är det följande godsaker som slinker ner och som det till och med tiggs om : mammas hemgjorda köttbullar, torkad oxlunga och torkad blodkorv. Tennisbollar är också en favvis. Har en sån hållare som man sätter i bältet och sen sätter fast bollen i. Den är superbra, för man kan alltid ha en boll med sig. Well....Iriz diggar tennisbollar riktigt mycket har jag märkt. Idag var vi på klubben och jag hade bollen i bältet på ryggen. Rätt som det är så känner jag hur någon nafsar mig i tröjan. Jo, då är det Iriz som försöker komma åt bollen. Hahahah.....snacka om att den hunden kryper längre och längre ur sitt skal för varje dag.

Ensamhetsträningen idag har bara blivit nån enstaka gång. Hon tystnade snabbare idag, men började å andra sidan skälla igen och höll på ett par minuter. Hon är också uppe på dörren och krafsar, vilket ger ganska fula repor i den. Nu har jag iofs tänkt be dem byta den till en säkerhetsdörr en längre tid. Men jag tror att jag väntar med det tills Iriz inte anfaller den längre!
Imorgon ska det bli mer ensamträning....jag måste upp på vinden och röja mer...så att jag får in både köksstolar och bokhyllor där uppe. Det ska ju bli spännande. Tar det i korta intervaller så att hon inte bli för orolig under tiden jag är borta. Fördelen med att vara på vinden är att jag hör varje skall. Ska också försöka gå ifrån dem fler gånger imorgon än jag gjorde idag.

Nä, min Smirnoff Ice är slut. Kanske man skulle ta sig en glass nu och läsa lite i hundboken? Så får det nog bli ja!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar