måndag 23 augusti 2010

Ett litet genombrott?

Idag har jag och hundarna haft sovmorgon. Gick inte ur sängen förrän 8:20. Riktigt skönt! Behövde sova! (ja för mig är det sovmorgon eftersom Iriz annars gärna vaknar vid 6) Softade lite i soffan och käkade frukost efter att vi varit ute en runda.
Vid 11:30 åkte vi ner och promenerade på stranden. Jätteskönt väder var det. Kunde tyvärr inte släppa vovvarna eftersom där var en skolklass och grillade precis vid hundbadet. Trist, för både Iriz och Brus såg ut som om dom ville bada lite. Kanske att vi får tid till det ikväll efter träningen.
När vi kom hem så softade jag en kvart i soffan. Sen var det dags för lite ensamträning. Gjorde som jag brukade och ignorerade Iriz när jag gick ut och låste dörren. Satte mig i trappan precis utanför dörren. Å det var tyst. What?? Jo, det var tyst i uppåt 1½ minut. Sen började hon pipa lite. Pep kanske nån minut, sen kom första skallet. Fantastiskt, vilket framsteg! Gick en halv minut innan nästa skall kom. När hon sen blev tyst så gick jag in igen. Wow....det är verkligen ett framsteg för oss. Skönt att det kommer nu.....för vi har inte ensamtränat på hela helgen eftersom Emma varit hemma. Det bästa med allt var att skallen som kom var inte alls lika hysteriska som dom brukar. Visst var dom gälla fortfarande, men inte samma panik i dom! Känns verkligen som om allt går på rätt håll nu. Hoppas bara att det håller i sig!

Har beställt min kurslitteratur nu med. Den var slut över allt typ. Men hittade den till sist på www.cdon.com
Så den kommer förhoppningsvis i slutet på veckan. Vilket är bra eftersom kursen ska börja nästa vecka!

Nu ska jag käka upp den sista glassbåten sen ska jag ta ut vovvarna på gräset och träna startposition och ett nytt trick med Brus. Han "niger" med frambenen. Typ sänker skuldrorna, precis som om han niger. Det var nån som använde sig av det på agilityn på kontaktfälten. Tänkte att vi kanske kunde ha nytta av det med!

Får testa ikväll när det är träning med Johanna och Bossen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar