söndag 22 augusti 2010

Nu har hon åkt igen : (

Älskade lillasyster har varit hemma i helgen! Mycket skönt var det! En surprise för föräldrarna var det! Dom var inbokade på frulle hos mig igår morse och visste alltså inget! Minen på pappa när Emma öppnar dörren när dom ringde på, den var fantastisk! Obetalbar!! Alla kugghjulen gick på högvarv.....typ "Vänta lite nu....det där är fel unge"!!! Haha....underbart!!!
Så det har blivit lite av en familjehelg! Kusinkalas igår en stund och hela dagen med familjen idag! Skönt! Det var allt för länge sen!

Hur gick det med Iriz då? Jo minsann....hon reagerade på ett sätt som jag aldrig upplevt förr!
Såhär ligger det till: Emma och Iriz har aldrig träffats. Jag hämtade Emma på Knutan kl 1.00 i fredags natt. Vovvisarna satt i kofferten på bilen. Brus visste ju vem det var som hämtades direkt när hon började prata med honom. Men Iriz visste ju inte. Men det spelade tydligen ingen roll. För när vi kom hem och hade parkerat så lastade jag ut hundarna ur kofferten och båda två "attakerade" Emma med diverse skall och skutt! Iriz hälsade som om hon hade träffat Emma hur många ggr som helst. Det skall också tilläggas att det var svart ute.... Intressant måste jag säga, med tanke på hur hon brukar vara med nya personer. Men det var jätteskönt att det var på det viset.

Emma sov på min nyinhandlade extrasäng. En sån där uppblåsbar som blåser upp sig själv. Jättesmidigt....bortsett från att den läcker. Hittar inga hål nån stans, så den läcker antagligen från ventilen. Det blir att reklamera den på Maxi imorgon kväll! Surt....för inte har jag nåt kvitto kvar, vilket innebär tillgodokvitto! Ja för vi har inte några fler kvar (den var på rea nämligen). Jobbigt värre!

Nä, nu ska jag sätta mig tillrätta i soffan och kolla på film. Sista filmen i Stieg Larssons serie. Har läst böckerna, så ja vet ju hur det slutar. Men jag har bara sett dom två första filmerna. Så ikväll blir det den sista filmen på datorn.
Ska nog gå och poppa en påse popcorn till det!

Imorgon förmiddag ska jag åka upp till nån glasnisse på Berga och skadeanmäla rutan på bilen. Sen imorgon kväll blir det äntligen agility med Johanna! Ska bli så skoj, det var längesen!
Efter kl 20 händer det dock inte nåt. All hundmat och alla tuggisar skall plockas bort, för Brus ska fasta. Han ska sövas på tisdag för att skrapa tandsten å då ska dom vara fastade. Ser inte fram emot det på nåt sätt. Han blir så spak efter att han varit sövd....å det kostar ju skjortan med. Men det måste ju göras.
Idag har jag beställt en egen tandskrapa så att jag kan hålla det i schack hemma bättre. Skulle egentligen bara beställa en ny "godispåse" på nätet och hittade tandskrapor till mycket bra pris på samma sida. Så då va det ju bara att beställa.

Nä....popcorn var det ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar