tisdag 3 augusti 2010

Gött med semester!

Det känns att semestern har börjat! Hela jag har nämligen stängt av! Men fatta vad skönt det är!

Idag har jag och pappa varit på IKEA och shoppat loss. Han köpte en garderob till köket (eftersom den dom har där har gått sönder) och jag köpte ett nytt köksbord och stolar. Inte det flashigaste man kan hitta, men det var mindre än det jag har idag. Sitter ju aldrig där ute, så jag tycker att det jag har tar för stor plats. Behöver dock ha nåt där, så det fick bli ett litet enkelt bord.

Fick sen köttbullar till middag hos mamma och pappa innan det bar av hemåt med hundarna. Tog med dom upp till Råådalen efter en liten nap i soffan. Promenerade väl sisådär 30 min innan vi gick in på klubben. Släppte dom lite så att dom fick springa av sej en 10 min ungefär.
Nu ligger båda hundarna och sover här hemma. Själv så har jag surfat runt lite på nätet.

Imorgon väntar första dagen av ensamhetsträning för vovvisarna. Har satt upp en lapp i trappen om att jag ska träna, så jag hoppas att folk inte stör sej allt för mycket.
Målet denna veckan är inte att lämna dem nån längre stund, utan att de ska tystna snabbare. När det är uppnått så blir det till att lämna dem längre stunder.
Jag är hoppfull, men det kommer att krävas mycket träning!

Nu ska jag käka en glassbåt tror jag. Men först ska hundarna ha mat!

1 kommentar:

  1. Lycka till med träning! Håller tummarna på att hundaran fattar vinken under semestern:)

    SvaraRadera