torsdag 12 augusti 2010

Imorgon kommer nya bilen!

Ska bli spännande att se den babyblå faran! Najs med bil med baksäte, hoppas att det går att få in båda burarna. Annars blir det till att inhandla sätesskydd så att det inte blir så lortigt i sätena.

Har precis kört in stora dörrmattan i duschen och spolat av den. Iriz kissade på den i förrgår morse. Luktar inte hallon. Nu ligger den på ballisen och torkar (det kommer ta tid eftersom det regnar ute). Men den luktar inte hallon när den är blöt heller.
Inatt hade hon ont i magen, min Iriz, så hon bajsade i hallen kl. 3.00. Tror att hon fått lite för mycket blodkorv.
Vi ska strax lägga oss och jag håller givetvis tummarna för att det inte ska ske några olyckor inne inatt! Tror jag ska sätta ett galler till vardagsrummet, om i fall att det nu skulle hända nåt så sker det på plastmatta i såna fall. Blir mycket lättare att torka upp där än på parketten eller mattan i vardagsrummet.

Imorgon hoppas jag på bättre väder. Fast det har varit ok idag, ända fram till på eftermiddagen. Då kom regnet. Lagom till jag skulle fixa i ordning bilen. Aldrig har jag tvättat bilen när det regnar. Men, fågellortarna var tvungna att försvinna helt enkelt. Fin blev den, även om det regnade på den igen.

Nä, sängen kallar minsann! Är lite trött. Båda hundarna skulle sova i sängen efter Iriz lilla olycka. Det blev lite trångt, fast det var ju mysigt med!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar