måndag 28 juni 2010

Kors i taket....

min hund har tömt sin matskål!! Det har ju typ aldrig hänt!! Jag har precis fått fylla på den!

Idag hände det en olycka inne igen. Det var flera dagar sedans sist. Dessvärre så kissade hon på mattan i vardagsrummet. Får kanske plocka bort den ett tag, tills hon är helt kissfri inne. Trist ifall hon skulle kissa på den fler ggr ju.
Ja va helt inne i fotbollsmatchen så jag märkte inte att hon började traska ikring. Märkte det först när hon började slicka på byxan för att städa sej. Så det var bara att traska ut. Men jag får skylla mig själv lite som inte var tillräckligt uppmärksam.

Idag har dom fått dela på ett grisöra. Iriz gillade det på riktigt! Passade på att ta det från henne ett par ggr med, mest för att lära henne att ge mig det jag vill ha.
Nu ligger hon och tuggar på en tuggis i sin säng.

Hon får ligga i sin säng nu, eftersom hon kissade ner byxan så är den tvättad och hänger på tork, å då vill ja inte ha henne droppandes i hela lägenheten heller.
Bra övning för henne med.....fast hoin vill helst ligga på mattan och tugga. Vill inte ha en massa fläckar på den. Räcker att hon kissat på den idag!

Nu ska ja kolla färsigt matchen...sen en prommis till med vovvs. Sen är det sängen som gäller!!

1 kommentar:

  1. Skoj att höra att vovven äter:)
    Hoppas det löste sig med hundpassnigen.

    SvaraRadera