fredag 25 juni 2010

Fina fina Iriz!

Idag har Iriz haft en tuff eftermiddag/kväll.
Midsommarfirande med vännerna stod på schemat. Mycket folk och hundar som hon inte hade träffat förr. Lite bekymrad var man ju allt för hur det skulle gå.....
Men det hade jag inte behövt vara. För hon har varit så himla duktig...min lilla tjej. Visst är det lite läskigt med allt folk, men dom flesta har låtit henne vara ifred och då har det gått så bra så bra. Så jag är glatt överraskad!
Vi var utomhus i en hage hos Nicklas pappa. Soligt och fint väder. Trevligt sällskap med folk som man aldrig träffat förr. Lite kyligt blev det när solen försvann ner bakom träden, men då åkte filten fram och Iriz fick ett täcke på sig.

Vi har precis kommit hem nu. Kände att det var dags för Iriz att få komma hem och koppla av efter 4½ timme på kalas. Åt gjodet hon när vi kom hem, ca 3/4 av maten. Skulle tro att hon äter lite till senare. Hoppas det, för hon har tappat lite i vikt sen hon flyttade hit. Jennica föreslog att jag skulle ge henne färs. Man kunde tydligen köpa det i den butiken jag köpte oxlungan i härom dan, om man nu inte vill köpa det på Maxi förstås. Får väl se om det fungerar med....vill ju inte att hon ska gå ner mer i vikt. Hon är tunn så det räcker minsann!

Nu sover hon gott i soffan här bredvid mig. Så hon tyckte det var skönt att komma hem i alla fall.

Körde igång en maskin tvätt nu med. Så det blir till att sitta uppe en stund till....tar tvätten sen och går ut med hundarna en kort runda till innan det är dags för sängen!

Glad midsommar allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar