måndag 7 juni 2010

Ja....kom igen....snart e de väl fredag? Eller?

Ja, fredag vill vi ha! Helst nu!!
Vad händer då kan man undra....??? Jo, för den som av någon märklig anledning någon skulle ha missat detta så hämtar jag hem min nya hund då! Ska bli härligt! Brus får en kompis!!
Hon är 10 månader och korsning mellan whippet/dansk-svensk gårdshund. Hur underbar som helst.
Har shoppat lite grejer till henne redan. Halsband och koppel var det första som inhandlades. En Biabädd fick jag av mormor. Hon hade en stående i förrådet som hon inte använde. Idag köpte jag ett fårskinn (till bädden), en klicker och en träningsleksak till henne. Å, en visselpipa köpte jag häromdan med. Hon lyssnar inte till sitt namn utan de har visslat på henne (ja hon kom som ett skott då) och eftersom jag inte kan busvissla så fick jag köpa en visselpipa.


Visst e hon för söt? Bilden gör henne inte riktigt rättvisa. Fler kommer förstås när hon har kommit hem!
Idag heter hon Augustina (vilket hon ju inte lyssnade på) så hon behöver helt klart ett nytt namn. Det måste vara något tufft som passar med Brus. Eftersom han heter nåt ovanligt så ska hon helst heta nåt ovanligt med.
Har några "favvisar" just nu:

Azca
Fixxa
Hera

Men inget har liksom känts helt rätt. Får väl se vad det blir i slutändan. Har du några förslag så lyssnar jag gärna på dom! Det viktigaste är att det inte är för långt!

Nu ska jag stoppa tvätt i maskinen. Sen ska jag börja på ett av de 3 pussel som jag fick av mormor.

See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar