torsdag 17 juni 2010

Ännu en jobbig natt!

Ja, en natt med alldeles för lite sömn och någon vända till toaletten. Ingen hit. Det blir till å va hemma idag med. Blir hemma imorogon med, för ja vill inte smitta ner nån annan.

Lilla fröken Iriz ligger hos mig i soffan hela dagen. Ibland busar hon lite med mig....då kommr hon med sin långa tunga och ska slickas överallt. Sen går svansen i ett på henne och hon krålar runt på rygg i soffan. Hon ser så rolig ut.
Men mest sover hon bredvid mig. Mysis är vad hon är.
Brus ligger i hallen i hennes säng och sover bort dagen. Men när solen kommer till ballisen så ligger han där ute en stund.

Iriz har inte riktigt velat äta sen hon flyttade hit. Lite käkar hon på morgonen och sen inget på hela dagen. I förrgår satte jag in resten av hennes dagsranson till henne när vi skulle sova. Tänkte att hon kanske skulle äta då. Å det gjorde hon.
Så jag gjorde lika dant igår kväll. Å som hon åt. Tömde skålen. Så det blir till att mata henne på kvällen nu i början i alla fall. Men hellre det än att hon inte äter alls.

Nu ska vi krypa upp i soffan igen och se ifall vi kan få lite mer sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar