lördag 19 juni 2010

Kalas i Klippan

Dagen började ganska tidigt. Ut med vovvisarna och sen käka frulle.
Sen var det bara att bänka sig vi d tv:n. Har kollat på bröllops-tv i stort sett hela dagen. Vid halv elva så packade jag och hundarna på oss och drog ut på promenad. Knappa 1,5 timme va vi ute och promenixade. När vi kom in så var det lite mer tv-tittande och lite lunch käkades det med.

Sen var det dags för mig att hoppa i duschen. Lät faktiskt hundarna vara i lägenheten utan att spärra av för Iriz nån stans. Brus låg och sov i sin korg i vardagsrummet hela tiden, så med honom var det då inga överraskningar. Iriz följde med mej till hallen. När jag gick in i badrummet så la hon sej i sin säng. Å där låg hon och sov när jag kom ut igen. Så skönt att hon kan koppla av lite fast att jag inte syns. Hade för övrigt hennes säng stående i vardagsrummet en stund i förmiddags. Då gick hon och la sej i den en stund. Så jag tror att hon känner sej någorlunda trygg i den med.

I eftermiddags var det så dags för kalas i Klippan. Lukas har fyllt 1 år och det skulle självklart firas. Vovvarna fick följa med men de fick vara på altanen. Inga bekymmer med det. Jag satt ute hos dem den mesta tiden. Det var massor med intryck och massor med nytt folk för Iriz. Hon var inte bekväm i situationen men tvingades acceptera den. Det var inte många som fick lov att hälsa på henne. Det var nog bara Karin, Klara och Emil som kom nära nog att bli nosade på. Barnen var mest läskiga och dom andra höll sig på avstånd. Tror vi va där ca 2 timmar innan jag tog hundarna och åkte hem. Då var Iriz så trött att hon till och med somnade i bilen!
Stannade till på Brunnen och handlade lite, med hundarna väntande i bilen. Det gick bra, fast Iriz var uppe i förarsätet när jag kom ut igen. Men inte hade hon tuggat på nåt....å Brus hade inte ätit upp henne heller.

Nu ikväll så har vi varit ute på prommis med Jennica. Nästan 1,5 timme här oxå. Skönt att komma ut och röra på sej. Vovvarna är nöjda och trötta nu! Gött...då sover vi gott inatt allihopa.

Brus öga har varit helt kass idag. Var uppe i hägnet med päronen igår så Iriz fick springa lite. Tror att Brus fått nåt skräp i ögat (fast ja kan inget se när jag tittar) som irriterar honom, för han är helt geggig i ögat. Hoppas att det går över. Jag tvättar så gott jag kan, men jag får inte lov att droppa i ögonen på honom för han blir så arg. Får tvätta vidare och hoppas att det lägger sej till imorgon.

Nu ska jag lägga upp fötterna på soffbordet och kolla andra halvlek i fotbollen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar