torsdag 30 september 2010

Slarvat...det märks!

Mycket skällande och gnyende (fast mest skällande) blev det idag när jag ensamtränade. 2ggr har vi hunnit med idag (2x sopkastning). Det märks tydligt att jag har slarvat med ensamträningen. Skäms på mej. Det funkade inte alls. Nu var hon inte jättetrött, men vi hade varit ute på en 40 min promenad precis. Men, jaja, ja ska inte skylla på nåt annat än mig själv. Vi måste verkligen ta itu med det här. På allvar!! Så nu när mitt nya liv har börjat så kan jag lika gärna fortsätta att vara duktig.

Så, mitt nya liv var det ja! Jag har varit väldigt duktig. Jag skulle ju börja mitt nya liv i måndags och det gjorde ja med. Gick upp 30 min tidigare och gick en längre morgonpromenad med hundarna (30 min istället för de vanliga 10). Köpte inget godis och ingen läsk på lunchen på jobbet. Dock fanns det ju godisskålen hemma med lite bitar kvar i......den tömde jag på kvällen. Inte bra...men nu är den ju tom. Så jag började om i tisdags då alltså! Haha...typiskt mig! Men jaja, jag började om i alla fall. Träning kl 8 med Mia på klubben, med värsta förkylningen. Jisses....den blev sämre på dagen kan jag säga. Gjorde alltså inte mycket mer på tisdagen. Sov bort en hel del av dagen och mådde inte något vidare på kvällen. Blev alltså ingen kurs med Brus då. Åkte istället hem till päronen och kollade HIF. Igår så började jag jobba 7.00. Hundarna fick sin vanliga prommis på 10 min innan vi åkte till dagmatte. Inget godis och ingen läsk varken tisdag eller onsdag. Duktigt av mig!
Idag har jag städat och diskat. Varit ute med hundarna 30 min i morse och 40 min efter lunch.
Nya dagmatte kommer 14.30 och passar hundarna här hemma medans jag jobbar. Då kommer dom få en lång prommis till.

Så, jag har varit duktig när det kommer till godis och läsk denna veckan. Det som slagit mig är att jag är hungrig hela tiden. Inte bra ju. Men det går nog över när man vant sig lite. Har ju inte känt det innan eftersom man stoppar i sig en massa onödig skit hela tiden. Köpte frukt med mig hem från jobb igår. Honungsmelon är sjuuuukt gott. Köpte äpplen med. Det är också gott....men melonen är helt sagolik. Den är snart slut, så jag måste köpa en ny!
Ska nog försöka hinna med att göra en liten fruktsallad innan jag sticker till jobb.

Men först.....duschen!! Gick i rask takt på prommisen så jag blev sjukt varm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar