torsdag 16 september 2010

Skön morgon!!

Kl 8 stod vi på klubben och väntade på Mia samtidigt som vi hoppades att det skulle sluta regna. Jodå, det gjorde det så småningom.

Slalomträning stod på schemat idag. Det behöver vi verkligen. Vi samarbetar inte riktigt, så vi såg fram emot det. Vi har kommit fram till att Brus är sjukt känslig för minp position i genom hela slalomet. Jag ska g å bredvid helt passivt, inget viftande eller springande, och upprepa "slalom" genom alla portarna. Lättare sagt än gjort faktiskt. Jag tenderar att skynda på lite i slutet, vilket gör att han oxå skyndar sig. Då hoppar han över portar emellanåt. Så jag behöver öva massor och Brus behöver mer hjälp från mig. Han tittar mycket på mig under slalom om jag inte är på rätt ställe, å det vill vi ha bort. Sen har det nog gått lite troll i det hela, för vissa tillfällen när jag faktiskt gör rätt (kryss i taket) så hoppar han ändå vissa portar. Men jag behöver också jobba på att inte låta så arg och helt enkelt peppa honom mer under hela tiden. Annars tycker han att jag är tråkig och det vill jag ju inte. Jag vill ju vara det roligaste som finns på banan så att vi kan samarbeta riktigt bra. Mia förbjöd mig att träna slalom ensam. Måste alltid ha någon med som kan se hur jag beter mig och rätta till mig när jag gör fel. Så det får helt enkelt bli så. Vill inte förvärra problemet ännu mer. Men vi ska kämpa för att få rätt på det.....och vi SKA få rätt på det!



Nu ska jag snart hoppa i duschen, men först en glass och lite ensamträning för hundarna.

Efter 2 ½ timme på klubben med Mia borde dom va ganska så trötta!



Ska gå en sväng innan jag släpper Brus i stan och Iriz hos dagmatte, som senare skall köras till Jessica. Så det blir lite körande på lunchen idag! Men så får det bli helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar