måndag 27 september 2010

Död åt all världens förkylningar!!

Jag är helt sjukt förkyld just nu!! Har känt att något varit på G ända sedan personalfesten för ett par veckor sen. Trodde dock att jag klarat mig undan när det gick så lång tid. Men tji fick jag!!!! Igår morse så bröt förkylningen ut med full kraft. Näsan rinner, halsen gör ont och jag nyser konstant! Har dessutom varit växelvarm på jobb idag. Så det blir en lugn dag imorgon så att jag inte blir sämre. Har lite saker att ta för mig på jobb innan helgen ju.

Efter jobbet idag så hade jag stämt träff med en potentiell dagmatte! En arbetskamrat tipsade om sin systerdotter som är arbetslös. Så fick fatt i henne genom en annan arbetskamrat och stämde helt enkelt träff med henne hemma hos mig idag. Brus kopplade på charmen med en gång! Tackar vi för! Så i sista stund löste det sig med passningen ett tag framöver i alla fall. Hon söker ju jobb och har ev ett på gång, men ett tag framöver har jag hjälp i alla fall! Det bästa av allt är att hon nog kommer att vara hemma hos mig och passa dom. Blir lite tryggare för Iriz då. Men hon hälsade snällt på nya dagmatte och gömde sig sen bakom mej. Men ingen rädsla, bara lite blyghet tror jag. Det kommer att bli superbra! Jag kommer dessutom kunna cykla till jobb några dagar i veckan. Ja, inte förrän jag blir frisk då. Men det ska cyklas lite i alla fall innan snön kommer!

Nu börjar det bli dags att krypa till kojs. Ska träffa Mia på klubben kl 8 imorgon bitti. Blir nog inte nåt sprunget för mej....orkar knappt gå i trappor utan att bli helt slut. Blir lite lek för vovvisarna och sen kan jag kanske övertala Mia att springa ett varv med Brus.

Men först....en kopp te för att mjuka upp halsen lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar