lördag 25 september 2010

Lååång jobbig jobbehelg!!

Det märks tydligt att man inte är van att jobba helg. Framför allt inte 2 helger i rad heller. Börjar bli rätt så seg nu, både i kropp och knopp!
Jobbar mellanpasset den här helgen, vilket innebär 11.18.30. Hela dagen går åt. För inte gör man något innan jobb och efter är man så trött att man inte orkar nåt då heller.
Men det är imorgon också, å sen min vanliga dag på måndag, sen är jag ledig på tisdag. Då ska ja till frissan å det ska bli så himla skönt!!

Hundarna har varit hos Marcus och Morgan idag. Första gången som båda var där. Tror det gjorde Iriz gott att ha "brossan" med för hon hade minsann ätit idag! Det blir bättre och bättre. Brus trivs ju typ hos vem som helst, bara man får mysa och blir kliad ordentligt.
När jag kom för att hämta dom så kommer Iriz fram på riktigt. Hon slappnar av ordentligt och börjar busa minsann. Hon försvann rakt in i garderoben och plockade fram Morgans jobbehandskar. Ja, detta var precis när jag kommit, alltså strax innan Morgan började stryka sin skjorta......under tiden han hade den på sej! Det såg sjukt kul ut!! Ja, det var ju bara den ena kanten....men ändå alltså!!!

På måndag ska jag träffa en potentiell dagmatte. Mariette tipsade mig och sins systerdotter som är arbetslös. Så jag och vovvarna ska träffa henne på måndag efter jobbet. Jag hoppas verkligen att hon vill ta dom.....för annars har jag stora problem. Nuvarande dagmatte tar dom sista gången på onsdag....så det börjar ju bli brådis. Men, jag hoppas på det bästa.

Ska ta och kolla lite film nu innan det blir sängen. Uppstigning strax innan 9 imorgon bitti. Sen är det jobb 11-18.30 som gäller.

Sen, på måndag så ska jag börja mitt "nya" liv! Får se hur det går med det....förhoppningsvis så kan jag skapa lite nya vanor!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar