lördag 18 september 2010

Lördagskväll å ja e helt färdig!

Har idag jobbat första helgen på rysligt länge. Det var helt okej faktiskt. Inte van att vara ensam i butiken så länge, men det gick över förväntan faktiskt!! Fick gjort otroligt mycket faktiskt. Inte mycket grejer kvar på lager nu. Det är jätteskönt. Imorgon ska jag gå igenom avdelningen och se så att det finns pris på allt och ifall det är nåt mer som ska slattas. Det måste göras imorgon då, eftersom dom ska fixa med systemet hela nästa vecka.



Iriz ligger och sover i soffan nu. Hon har varit hos Marcus idag. Hade blivit ordentligt rastad, så det är jätteskönt. Där ska hon va imorgon med! Brus har varit duktig och varit ensam hemma hela dagen. Vi skulle gå på långpromenad när jag kom hem med Iriz, men det blev så otroligt tråkigt väder att Brus inte ville gå nån stans. Det blev lite träning i alla fall, en liten stund.



Får se om det blir lite mindre regn imorgon, då blir det en tur till skogen tror jag minsann. Ska käka med Jennica på kvällen bara, får se vad det blir för gott där.



Köpte nytt foder till Iriz igår. Magnussons Working foder blev det. Delar en säck med Jennica den här gången. Har pratat lite foder med Mia och hon tyckte jag skulle köra på Working fodret. Hon har ju haft vinthund innan och hon vet vad hon pratar om. Så vi testar Working och så får vi se om det funkar bra.



Just nu sitter jag och tittar på ett finskt hundprogram. Får se om det är nåt vettigt att se, annars blir det nog till att knalla ut med hundarna på en längre kvällsrunda.

Det är nästan helt mörkt redan, så det blir till att plocka fram reflexerna nu. Iriz får på sej sin nya fleecejacka. Det blåser som tusan och den är vindtät så hon lär inte frysa i den. Plus att där är reflexer på den med. 87



Imorgon ska jag bära ner mitt databord från vinden. Tror att jag måste ha det nu faktiskt. Både skrivaren och datorn får inte plats på skänken i vardagsrummet. Blir nog att jag ställer det i hörnan innanför soffan. Det är egentligen den enda platsen jag kan ha det på. Får se hur det ser ut....men ner måste det nog i alla fall.



Sitter här och hoppas på att fotona på hundarna ska komma med posten nästa vecka. Jag vill så gärna ha dem nu! Ska testa min scanner då för första gången, så att jag får in dom i datorn med.



Ringde och pratade med mormor innan idag. Ska ju åka till Linköping 9-10 okt för att gå på föreläsningar med utbildningen. Det ska bli riktigt najs, även om det är långa dagar. Det sägs att det ska vara riktigt bra föreläsningar, så det hoppas jag verkligen. Så ja va tvungen å kolla att jag kunde sova där. Å det va ju så klart inga bekymmer. Mamma och pappa passar hundarna.....snälla är dom!!



Vilket meningslöst hundprogram på finska det var. 10 min långt....hallå....löjligt ju!



Imorgon måste man komma ihåg att gå å rösta. När ska man hinna med det då? Får bli framåt kvällen skulle jag tro. Eller om jag är snäll kan jag göra det direkt efter jobbet....om Marcus vill passa Iriz en extra liten halvtimme. Kanske det går att lösa så....så slipper jag ha hundarna i bilen under tiden!



Nä, nu ska ja zappa lite....hittar ja inget skoh så blir det vovveprommis helt enkelt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar