tisdag 21 september 2010

Träning och fotografering!

I morse var jag och vovvarna uppe och tränade med Mia en timme ungefär. Uppehåll och det gick väl hyffsat. Vi gör framsteg i slalomet. Jag börjar jobba bättre och har lite lättare att komma rätt till det. Ingångarna satt ganska bra, men ofta skiter det sig mitt i för att jag är på fel ställe. Allt slutar med att Brus blir jättefrustrerad och då är det inte mycket annat som fungerar heller. Men vi ska öva på fler längre kombinationer (minst 15 hinder) för att få upp uthålligheten och tålamodet hos oss båda. På torsdag är det dags att träna igen, fast utan Mia den här gången. Får se hur det går då. Men det ska nog gå bra. Vi får träna på uthålligheten och inte några kluriga moment.

När vi kom hem så käkade jag lite. Hundarna somnade bums. Kollade tv en timme och sen somnade jag också. 1 ½ timme senare så vaknade vi till liv igen. Kändes verkligen som om jag behövde sova den stunden i soffan.

I eftermiddags så åkte vi upp till Jennica som är hemma sjuk. Vovvarna fick leka av sig en timme i trädgården. Nitro gillar Iriz, tycker hon är en riktigt fin tjej! Hon däremot tycker att han blir lite för jobbig efter ett tag. Hon säger ifrån lite försiktigt, men han tar det bara som att de ska leka mer! Idag blev Iriz helt spak efter ett tag och höll sig runt mig hela tiden. Jag hade kameran med och fotade flitigt. Blev en hel del riktigt bra bilder. Dock inte på Iriz eftersom det är svårt att fota henne när hon sitter som en magnet runt mina ben hela tiden.
Några av de bästa bilderna ser ni här nedan, lite redigerade med olika effekter.

Nitro sitter fint (bilden skuren)

Iriz i svartvitt.

Helt underbar bild på Gimli (svartvit)

Gimli solar (skärpan)

Gimli (skuren bild)

Brus (mycket värme i bilden)
Det var ett tag sen jag hade kameran framme på riktigt. Men det är himla skoj, så jag ska försöka fota lite olika hundar nu under vintern. Behöver öva upp min tajming och att hitta "bra" bilder.
Så är där nån som vill ha sin hund fotad eller har en bra idé på arrangerade bilder så säg till!!!! Behöver idéer till fotona helt enkelt!
Nu ska jag käka en glass och sen blir det en prommis med hundarna! Sen lite mer ensamträning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar