söndag 17 oktober 2010

Tårarna sprutar lite mindre nu....

.....kanske ögonen har slut på vätska nu? Kvällen blev inte riktigt som jag hade förväntat mig.
Fick ett sms av dagmatte vid 19,30 tiden där det stod att Brus haft ihjäl en av deras kattungar. Den söta lilla gula stallkattungen som de skulle behålla. Tårarna sprutade på mej när jag pratat med henne.....stod hos Jessica i förbutikens postrum och bara tjöt. Inte för att jag kunde hjälpa det som hänt, utan för att det var min hund som handlat på instinkt och tagit en kattunge. Riktigt jobbigt! Hoppas kunna sova inatt, men det känns inte riktigt som det ska gå än på ett tag.
Brus är jättetrött och helt off. Precis som han brukar bli när han vet att han gjort nåt fel, men inte riktigt vet vad. Han har förmodligen pumpat sig tom på adrenalin och har sovit hos dagmatte sen det hände. Han var så spak när vi kom hem att han knappt ville gå upp för trappan. Å han gick direkt in och la sig när vi kom in. Kollade igenom honom lite snabbt, så han inte var illa skadad nån stans. Inga sår i munnen och inga klösmärken i ansiktet. Däremot har han en "blåtira" vid det högra ögat. Han har förmodligen i adrenalinkicken daskat huvet i stenplattorna och fått en smäll. Får se hur det ser ut imorgon.
Så Brus kommer ju då inte att vara kvar hos dagmatte mer, självklart! Men han har det bra hemma. Iriz däremot kommer att vara kvar där. Blir lite mer körande för mig, men så får det helt enkelt vara. Ligger redan i med ensamträningen med Iriz, men det blir till å lägga i högsta växeln nu.

Men nu känner jag att ögonlocken är ganska tunga ändå, hoppas att jag kan somna. Har mått allmänt skitkass hela kvällen, men känner att magen lugnat sig lite nu och illamåendet har näst intill försvunnit. Håller tummarna för gott om sömn inatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar