tisdag 26 oktober 2010

Städat noooga!!

Idag har det varit ledig tisdag (som alla tisdagar)! Det blev ingen träning i morse eftersom Mia skulle på möte. Blir träning på torsdag istället. Så hundarna och jag tog sovmorgon, vilket vi verkligen behövde.
Gick en timmes promenad vid lunch, skönt väder med solsken och utan blåst. Pusslade färdigt mitt pussel när jag kom hem och lagade sedan middag. Fiskpinnar med potatismos blev det. Riktigt gott minsann!
Segade lite i soffan innan jag tog med mig hundarna upp till Råådalen. De fick kuta av sig lite inne på klubben innan vi gick en 45 min promenad i dalen. Stannade till och handlade lite smått på Maxi på vägen hem.
Väl hemma så tog jag mig i kragen och städade badrummet......noooooga!! Torkade väggar, torkade ovanpå och inuti badrumsskåpet. Drog till och med ut tvättmaskinen och städade bakom och under den. Fy fan vad äckligt rent ut sagt. Det ska man nog göra oftare så det slipper bli så äckligt igen. Så nu har jag ett kanonrent badrum i alla fall. Kan tänka mig att det får bli samma skurande i köket nästa vecka. Det skadar nog inte där heller.

Hundarn ligger och sover nu medans jag bloggar och dippar gurka. Blir en slapp kväll nu. Känner att det är ok nu när jag städat så duktigt.
Imorgon är det jobb igen. Hoppas på uppehåll efter jobbet så att jag kan gå en riktigt lång prommis med hundarna när jag kommer hem.

Men nu ska jag fälla mig i soffan.....hoppas inte att jag somnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar