torsdag 21 oktober 2010

Regn/hagelskur!

Ja var ute med hundarna och vi hade väl gått sisådär halva rundan när det kom en regn/hagelskur. Jag såg i och för sig molnen vara på väg redan när vi gick ut, men ja tyckte att jag borde hinna innan dom kom. Men icke då. Vi hade väl varit ute ca 30 min när skuren kom. Brus är som alla vet inget fan av regn, så han började genast styra hemåt. Så Iriz och jag följde med, eftersom molnen som kom var kolsvarta. Jag ville inte chansa på att det inte skulle vräka ner, och det visade sig att det var ganska rätt. En najs skur kom precis när vi hade kommit in igen. Får ta en längre prommis imorgon bitti och en längre när jag kommer hem från jobb imorgon med. Å så hoppas jag på bra väder i helgen så att vi kan vara ute mycket då.

Det är ju min bakfredag på jobb, så idag har jag bakat 2 sorters kakor. Mumsiga blev dom båda två!
Men nu börjar det blir dags att hoppa i duschen. Ska börja jobba kl 15 och ska med Iriz till Vallåkra först. Duschar jag nu så hinner jag kanske gå 30 min till med hundarna innan jag ska åka. Brus ska ju vara hemma själv, så han skulle behöva röra sig lite till. Blir för sent att gå länge ikväll eftersom jag inte är hemma förrän vid 22,40 ikväll. Hoppas att han klarar sig bra och inte skäller ikväll. Det blir en sen kväll, men det finns inget annat alternativ tyvärr.
Ska se om jag inte kan få lov att ha honom hos mamma och pappa på torsdagarna i fortsättningen, så slipper det bli så sent för honom och han får lite sällskap med.

Nä, duschen var det ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar