lördag 9 oktober 2010

Helgträff i Linköping!!

Sitter här i en korridår i C-huset på Campus Valla i Linköping. Har precis lyckats hitta ett bord som står bredvid ett vägguttag! Helt underbart! Körde slut på batteriet på datorn redan under första föreläsningen. Så det fick bli handskrivet på den andra. Förhoppningsvis så kan jag ladda på det så pass mycket nu att jag kan köra det en av föreläsningarna under eftermiddagen. Sen blir det till att ladda den fullt till imorgon, så kanske den räcker en stund i alla fall. Tycker att det är så där att skriva för hand faktiskt. Det är väl kanske inte ett av världens värsta problem, men jag har en tendens att få kramp i tummen när jag skriver för mycket med en penna. Så jag föredrar helt enkelt datorn.

Helgträffen är på 2 dagar. Två utbildningar är sammanslagna här så det är lite uppdelat under helgen. Idag handlar det mest om djurens kommunikation (Djurens kommunikation 1 heter den kursen som det mest hör till) och imorgon är det mer inriktat på min kurs, Hundens beteeendebiologi 1. Än så länge har vi lyssnat på Per Jensen, som skrivit kurslitteraturen som jag använder, det har varit helt fantastiskt intressant. Han började att prata om genetik på första delen och nu precis innan lunch så har han pratat om kommunikation mellan mor och unge. Grisar i detta fallet. Måste säga att de är faktiskt rätt så intressanta djur. Har ett fantastiskt sätt att kommunicera (sugga/kutling).
Nu efter lunch så ska det handla om slagsmålsbeteende. Sista föreläsningen innan genomgången för den praktiska studien tror jag handlade om ögat och djurens färgseende.
Än så länge har tiden gått fort fram, hoppas att det knallar på i samma tempo under eftermiddagen.

Blir god middag hos mormor ikväll. Förhoppningsvis så kan jag få komma ut på en prommis en halvtimme i alla fall när jag kommer dit i eftermiddag. Känns direkt när man inte får det, eftersom man är ute dagligen annars.

Pratade med pappa precis. Iriz hade kissat inne inatt. Fattar inte varför hon kissar inne hos dem. Vet inte riktigt hur jag ska få bukt med det. Så himla tråkigt när det händer och hon blir så himla låg efter att hon kissat inne. I alla fall hemma blir hon det. Precis som om hon skäms.

Nä, nu ska jag göra lite allmänt surfande innan det är dags för ny föreläsning 13,10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar