tisdag 12 oktober 2010

Lediga tisdagar gillar vi!

Dagen började, som det brukar på tisdagar, med träning på klubben tillsammans med Mia och alla vovvarna. Hoppteknik blev det idag. Sådär roligt är det, men det är nyttigt. Iriz hade lite svårt med det. Kan ha varit så att avståndet mellan hindrena var lite väl kort för hennes jättehopp, för hon envisades med att hoppa över 2 hinder i ett språng i slutet av hinderraden. Men det var första gången hon testade på det, så vi får väl öva fler gånger helt enkelt. Brus var lika duktig som vanligt förstås. Vi har verkligen gjort ett genombrott nu. Hoppas att vi kan hålla liv i det på nåt sätt i vinter så att vi kan börja tävla nästa år. Ska bli spännande.

Åkte direkt från klubben och upp till Västra Berga för att reklamera Iriz fleecejacka. Upptäckte igår att den hade gått sönder. Dragskon som sitter i halsmudden hade gått sönder. Gummibandet hade släppt i ena kanten och krupit ut ur kanalen. Jobbigt när man inte kan spänna in den. Ringde till butiken igår och då sa hon att hon var tvungen att skicka tillbaka den så att Hurtta fick titta på den innan jag fick en ny. Så jag åkte ju och köpte ett reservtäcke på Anjinsans igår. Ett tjockt täcke som hon kan ha när fleecejackan inte längre räcker i vinter. Rosa och fint är det, sitter som gjutet på henne. Men i alla fall, jag åkte upp med Hurtta-jackan. Hon kikade på den lite snabbt och konstaterade att den skulle reklameras. Kollade lagret gjorde hon och hade bara en fleecejacka kvar i strl. 45. En grön var det enda hon hade. Snygg grön, så jag tog den. Annars hade jag fått vänta på att hon skulle få en ny. Inte direkt sugen på det. Blev mest chockad att jag fick en ny med en gång. Det trodde jag verkligen inte, med tanke på vad hon sa igår.
Det är en följetång med den här jackan till Iriz, som jag hoppas är slut nu. Köpte den på Sofiero för en månad sen, när det var utställningar där. En röd köpte jag då. Provade den ordentligt när vi kom hem och insåg att den var för liten. Åkte upp till hennes butik (som för övrigt inte rekommenderas om man inte specifikt är ute efter Hurttas kollektion) och fick den bytt till en storlek som passade. Men den gången hade hon inga röda kvar, så vi bytte till en brun då. Å nu hade jag använt den i typ 1 vecka och den går sönder. Står nu som sagt här med en grön jacka till henne. Haha…..jag hoppas verkligen att den här följetången är slut nu.


Kl. 16 idag så hade Iriz en playdate med Dafne. Tjejen som sytt halsbanden jag köpt bor i stan och hon har en Whippettik. Dem träffade vi uppe i Bruces skog idag. Efter en promenad runt tjurhagen (fågelsjön) och ett antal minuters väntande utanför det stora hägnet, för att en snubbe bara satt där inne med sina 2 stora Rottweilers. Men till sist kom vi in. Jisses vad dom sprang. Blev en stunds lek. När Dafne tröttnade så lekte Iriz vidare för sig själv. Grävde massor och sprang fort och länge. 1h och 30 min efter att vi kom dit så var vi på väg hem igen. Riktigt trevligt var det. Iriz är grymt trött nu, efter både agility och playdate idag. Skönt att kunna trötta ut henne riktigt ordentligt ibland. Gabriella och Dafne kommer vi helt klart att träffa igen. För er som är sugna på riktigt snygga handsydda halsband till ett inte allt för dyrt pris, så ska ni kolla in på www.dafnedesign.se . Där finns mängder med snygga halsband! Jag ska lägga upp bilder på mina stjärnor så fort jag bara fått dem på ett bra kort, för det måste ju vara kort där hundarna har dom på sig.

Men nu ska jag återgå till fotbollstittandet. Sverige ligger under med 1-0 mot Holland efter ett mål i 4:e min. Granqvist missar en brytning och sen gör Holland det så himla snyggt. Vem låg bakom det? Wesley Sneijder förstås!
Men…..HEJA SVERIGE!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar