tisdag 19 oktober 2010

Softar i soffan!

Sitter i soffan och är helt slut. Fattar inte varför jag är så trött just idag. Var uppe och tränade med Mia och vovvarna i morse. Regnade gjorde det minsann. Men det var precis lika trevligt som det brukar vara.

Gårdagen var tuff, riktigt trött efter allt som hände i söndags. Magen mådde kass på jobb i söndags kväll och jag tror inte att det fanns ett uns kvar i den när jag gick och la mej då. Sov i princip inget alls på natten och mådde dåligt på morgonen, så jag var hemma hela dagen. Brus var helt borta i går morse med, precis som i söndags kväll. Jättetrött och helt spak. Det släppte framåt kvällen och idag är han som vanligt igen. Skönt! Iriz är Iriz, det har hon varit hela tiden.

Lilla, lilla Iriz har gått ner lite i vikt igen. Så jag har varit och köpt färs till henne igen. Kycklingfärs blev det den här gången, för de är lite fetare. Hoppas kunna få upp henne i vikt ganska omgående. Man ser revbenen lite granna nu, så hon behöver verkligen gå upp.

Ikväll är det kursavslutning med Brus. Iriz ska vara hos Morgan under tiden. Vi hoppas på en riktigt bra kursavslutning. Kanske vi kan kamma hem en rosett till. Det ska vi i alla fall kämpa för. Måste handla lite med. Det är ju min tur att baka till på fredag, så det måste inhandlas ingredienser till det allra smaskigaste……men jag säger då inte va det är för något. Det får ni helt enkelt vänta med att se…. Måste verkligen städa också, men jag har absolut ingen ork till det. Även om jag faktiskt har röjt undan det allra mesta, så orkar ja inte det där lilla sista. Men jag måste verkligen, i alla fall dammsuga, å då kan jag lika gärna göra resten med. Det går ju faktiskt ganska fort när man väl börjar, men de e just det att man ska börja!

Så, jag får kanske ta mig ur soffan nu, för härifrån blir det aldrig något gjort kan jag säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar