söndag 4 juli 2010

Promenad vid havet!

Vovvisarna och jag har varit på promenad vid stranden tillsammans med Jeanette, Rambo och Rocky. Vi möttes upp hemma hos dem vid 9 och promenerade tillsammans ner mot havet. Det var nog 22 grader varmt redan då och vindstilla. Brus tyckte det var nog redan halvvägs ner. Vi gick ner till hundbadet och Rambo, Rocky och Brus fick bada. Iriz hade nog också gjort det, men jag törs inte släppa henne. För det första så löper hon fortfarande och för det andra så är jag rädd för att hon skulle springa bort. Efter badet så promenerade vi tillbaka till Jeanette. Hundarna fick vatten och vi snackade lite. Kom hem för en knapp halvtimme sen. Så det blev en ordentlig promenad i lugn takt i värmen. Nu ligger båda hundarna utslagna i soffan.













Brus vid havet 2009

Jag ska strax fika lite och sen blir det till att hoppa i bikinin och inta ballisen nån timme. Måste städa idag och tvätta lite. Ska även en snabbis till Väla efter fyra. Måste köpa ett par nya sandaler eftersom jag fortfarande (efter typ 8 år) får skoskav av mina Teva. Mmmm...dom har hållit så länge eftersom jag knappt använder dom.

Min jäkla tå är inflammerad med. Har varit det ett par dagar. Sparkade in i en dörrkarm härom dagen och nageln sprack. När jag sen tog bort den trasiga kanten så har det kommit smuts i såret och det har blivit inflammerat. Så det är inte nageltrång den här gången. Så det är alsolomslag på och så håller jag tummarna för att det ska gå över av sig självt. Vet inte annars vad jag ska göra, för det hjälper ju inte med operation eftersom där inte är någon nagel. Får kanske maila till läkaren imorgon och kolla om man kan få antibiotika eller nåt för inflammationen.

Nä, tvätta var det ja skulle!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar