lördag 29 maj 2010

Slö...som vilken lördag som helst!

Sittern (ligger emellanåt) i soffan och slötittar på tv. Brus vilar (sover) i sin korg. Har varit hos päronen inatt. Vi cyklade dit igår eftermiddag. Trodde att vi skulle hinna dit innan regnet kom. Det gjorde vi inte! Brus fick springa bredvid till vi kom till planteringen. Där började det regna lite mer. Smarta jag hade min regnjacka på mej, regnskyddet till ryggsäcken åkte på....men ja glömde Brus regntäcke hemma. Kände mig hemsk.....så vi fick cykla på ordentligt. När vi kom till Campus så började det hagla. Najs....ökade takten lite till. När vi var mitt mellan Campus och Knutpunkten så öppnade sig himlen lite till. Vi fick gömma oss lite under taket på Knutpunkten innan vi cyklade den sista lilla biten. Gissa om vi va blöta när vi kom fram!!

Cyklade hem i förmiddags, Brus fick springa bredvid från Planteringen. Går alldeles utmärkt och han är rätt nöjd när man kommer hem då. Det är svårt att cykla med honom för han e så liten. Kan inte köra några längre sträckor eftersom han får galoppera hela tiden. Men från Planteringen och hem går bra om man tar det lugnt.

Vi pratade med Emma igår kväll på Skype! Det ser ut som om hon har det bra! Fast ja önskar klar att hon var här istället för i Amsterdam! Men, men inget att göra åt det!

Imorgon blir det nog en sväng till Väla. Vissa saker behöver inhandlas. Tror jag ska ta en sväng på IKEA med. Vill byta ut mitt stora köksbord mot ett litet bord istället. Sitter ju aldrig i köket ändå och varför ska man då ha ett bord för 4 där?
Kanske ett litet barbord....eller bara ett litet bord och 2 najsiga pallar? Får se vad dom har för nåt!!

Men nu är klockan strax 12.45 så det börjar blir dags att röra på sej. Tänkte att jag skulle städa, tvätta, diska å lite sånt idag. Det behövs. Men först ska ja å Brus gå en sväng. Detta ska bli en helg med mycket rörelse för oss.....förutsatt att det är uppehåll. Brus hatar regn, så det är en pina att gå ut med honom när det regnar. Man får nämligen asa honom efter sig (speciellt om han har regntäcket på sig) för han vill bara gå hem efter att han har kissat.

Men allra först.....lunch!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar