söndag 23 maj 2010

Huvudvärk.....

Jaha,då sitter man här i soffan och bara har det gött. Har precis kommit ur duschen och ska strax gå ut med hunden en runda innan jag måste åka och handla lite.
Min engelske vän är i Hyltebruk och besöker kompisar, så det är bara jag och Brus.

Brus ja, han sover som en liten gris i sin bur. Han är inte riktigt sig själv idag, han är jättetrött och stillsam. Antar att det är effekten från "krisen" igår kväll.
Emma hade ju sin avskedsfest igår och Brus var med där (för att jag inte hittat nån hundvakt). Han brukar ha svårt att varva ner när det är mycket folk i lägenheten, men aldrig har jag upplevt att det var som det var igår. Det gick bra i början, när det inte var så mycket folk. Men när alla hade kommit och musiken (på lagom ljudnivå) kom igång så tyckte han att det blev jobbigt. Han sprang runt i lägenheten, morrade på alla som försökte flytta på sina fötter (för ja, han ska alltid sitta inne i hörnet på soffan, på golvet) eller på honom. Förutom när han satte sig nedanför Dorota, det var nog den enda han inte morrade på under hela kvällen. Jag brukar annars kunna ta i honom och visa honom tillrätta, men han morrade och måttade bett efter mej. Till slut så började han andas häftigare och med korta tag. Då beslöt jag mig för att åka hem med honom, för han kunde helt enkelt inte slappna av. Det hjälpte inte ens att lägga honom på mamma och pappas säng och massera honom (det brukar lugna ner honom annars). Så vi åkte helt enkelt hem. Gick en liten runda i kvarteret så han fick göra ifrån sig det han behövde innan vi gick in. Det tog ett tag innan han varvade ner, men när han väl gjorde det så somnade han direkt. Stackars Brus....det var hemskt att se honom så stressad. Antar att det berodde en hel del på alla människor som han inte kände, den stressade musiken och att han inte kunde hålla reda på alla! Skönt att han lugnade ner sig hemma i alla fall!

Nä, om man skulle klä på sej igen och gå ut med honom. En lång promenad har vi hunnit med idag, nu väntar en kortare. Ikväll blir det nog en längre igen om det inte blir sämre väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar