tisdag 8 februari 2011

Sötaste Iriz!!



Plockade fram kameran härom kvällen och knäppte lite bilder på sötaste Iriz! De e svårt att få bra bilder på henne eftersom hon inte gärna sitter still! Men några lyckades det bli i alla fall.
Fatta vad det har blåst inatt! Jag har sovit så fruktansvärt dåligt. Det skallrade i rutorna och dånade hur mycket som helst. Så jag har vaknat massor med gånger.
Blåsten gjorde att Mia och jag ställde in morgonpromenaden. Kändes inte som en bra idé att promenera i skogen och längs en äng när det blåste som det gjorde. Istället gick jag en kort morgonrunda med hundarna innan vi gick in å käkade frulle...sen somnade både jag och hundarna i soffan. Promenad i Pålsjö blev det med pappa vid lunch i alla fall. Men det var inte direkt skönt....blåste fortfarande på ganska bra. Men vi lyckades klämma in nästan en timmes promenad i alla fall. Skönt att röra på sej, men nu får vårren gärna komma!
När vi ändå var ute och körde (skulle tanka bilen på Statoil på Berga på Bilpartners bekostnad) så passade jag på att köra till Djursjukhusset och boka en återbesökstid till Brus! 11 mars kl 8,20 ska vi på återbesök hos Kristine. Hon ska kolla hans öga och även vaccinera honom. Tyckte det var lika bra att göra det när vi ändå är där. Så slipper vi åka dit en gång till bara för att göra det. Jag håller tummarna för att allt ser bra ut då med!!!
Nu ska jag köra igång en maskin tvätt! Har varit å köpt tvättmedel idag nämligen! Hundarna var hemma själva under tiden. Det var tyst när jag åkte, men skälldes och ylades när jag kom tillbaka. Ja, Iriz skällde och Brus ylade. Antar att det hela börjat med att Iriz pipit lite och då ylar Brus. Å när han ylat ett tag så skäller hon. Han är inte så hjälpsam i ensamhetsträningen den där lille vite busen. Men jag kommer helt enkelt att börja lämna dom nu....måste det! Kan inte ta med henne över allt länge till. Ska försöka klura ut hur ljudinspelningen fungerar och sätta igång den en dag. Bara för att få veta hur det låter när jag gått min väg!!
Men just det....tvätt var det ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar