lördag 1 september 2012

Trötta, trötta!

Så var tävlingsdebuten avklarad! Jag är jättenöjd med vårt lopp, även om det blev en disk.
Men jag hade en plan och jag följde den. Målet var först och främst ha roligt och det hade vi.

Vi kom fram lite väl sent, så det var typ banvandring direkt vi kom dit och sen så gick det fort innan det var vår tur. Iriz var lite stressad och satt inte kvar i starten, men det gjorde inte så mycket. Slalom stod som nr 3 och vi missade ingången på det första gången, tog om henne och hon gick superfint i slalom ända till näst sista porten där jag trycker ut henne känns det som. Min plan var att ta om henne en gång i slalom och om det inte funkade då så skulle jag bara köra på och ta en disk, vilket vi också gjorde. Sen gick hon superfint resten av loppet, med lite kludd på 2 ställen men det var jag som klabbade där med.
Hon brydde sig inte ett skvatt om varken domare, speaker eller hindervakter utan hade fullt fokus på mej. Duktiga lilla hund!! Vi kom i mål och var jätteglada och Iriz stod snällt och väntade på sin boll (som Anna hade i fickan där hon stod och filmade). Mycket beröm till Iriz!! Så även om det blev en disk så är jag supernöjd med loppet!! Ser absolut fram emot nästa tävling om 2 veckor i Lund!!!

Övriga dagen bestod i att bara vara på plats. Iriz har lite svårt att koppla av i buren, men det kommer nog det med. Hon satt lite i bur, lite i mitt knä och låg lite i solen på gräset. Vi provade även på massage för en hundring, men Iriz var skeptisk till detta. Jag tror dock att det var nyttigt. Dagen har varit skön och både jag och Anna åkte från Trelleborg med en bra känsla! Skönt!

Snart så ska jag hoppa i duschen lite snabbt och klä på mej lite. Darwin firar sin 1-års dag idag! Så Iriz och jag ska ta den stora paketen med oss och åka dit om en stund. Blir nog inte långvarig där, men dit ska vi så klart!!

Nu blir det en liten powernap innan vi ska iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar