torsdag 6 september 2012

Förmiddagsträning!

Sovmorgon....icke! 7.30 vaknade jag, hur pigg som helst! Jaja....drog ut på det en timme innan jag gick upp. Ut med hunden och sen frulle. Iriz fick sin mat i cykelvagnen idag igen. Inga problem att gå in i den och se rullade jag den lite smått fram och tillbaka under tiden hon åt. Gick alldeles utmärkt.
 
Efter frulle till mej och lite slappe i soffan så åkte vi till klubben 10.30 ungefär. Som vanligt inte en kotte på planen och vi kunde i lugn och ro bygga vad vi skulle. Vad skulle vi bygga då?
Eftersom det är "klipp"delen av veckan så vill man inte asa fram allt för mycket när man är själv, eftersom allt ska plockas undan igen så att gräset kan klippas. men jag byggde upp en velodrom med lite hopphinder, 2 tunnlar, däcket och slalom.


Slalom satte jag efter en lång, böjd tunnel för att vi skulle öva på att komma med lite mer fart in i slalom. Det blev blandade resultat, men det gick mest bra. Så länge jag bara lyckas bromsa henne när hon kommer ut ur tunnekn så går det jättebra. Hon gasar på jättebra inne i slalom nu. Om jag peppar henne lite under tiden så gasar hon ännu mer. Roligt!! Däremot är hon snabb ut om jag inte jobbar henne igenom sista porten....slarvar jag och tror hon ska ta sista så går hon ur i näst sista porten. Men det går framåt med stormsteg just nu och det är superkul!
 
 I andra änden av velodromen satte jag däcket ihop med ett hopphiner och en kort tunnel.
Hon har absolut hittat en bra teknik på däcket nu efter att vi fått lära om på den låga höjden. Jag satte däcket på "kortsidan" eftersom jag ville att hon skulle få en lite sned ansats till det. Mest för att kolla ifall hon skulle ta det eller om hon skulle hoppa i ramen. Men det gick alldeles utmärkt och hon hoppade inte i ramen en enda gång. Både jag och Iriz var rätt slut efter att ha kört velodrom ett par varv, så det blev mycket vila. Slutade i god tid innan hjärnan blev för trött på Iriz, så vi slutade med ett mycket lyckat slalom.
 
Passade även på att köra lite kontaktfält med targetplattan. Det var ett tag sen vi gjorde det, så hon hade mer fokus på mej än på plattan. Blir till å ta tag i det där ordentligt igen. Men hon är så duktig nu och det är så otroligt roligt att träna nu.
 
Drygt en vecka kvar till nästa tävling är det nu. Så det blir träning på söndag morgon, måndag kväll och sen fredag förmiddag. Eftersom jag är i Lerum tisdag-torsdag nästa vecka å blir det inte nån träning för Iriz dom dagarna. Men vi ska nog klara tävlingen ändå! Det ska bli väldigt roligt att tävla igen! Den här gången är Mia med på plats, så då får hon se hur det går för oss. Förhoppningen är att det ska gå bättre än i debuten....dvs ingen disk. Men vi får helt enkelt se hur det går! Målsättningen är samma.....vi ska ha sjukt roligt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar