tisdag 4 september 2012

Cykelvagn invigd!

Ja, å det var väl ingen hit direkt tyckte Iriz. Tvi...läskigt....släpp ut mig....krafs krafs! Två fina hål rev hon upp i nätet framme i vagnen. Tackar för detta!

Vi backar lite och börjar om! Vagnen utan hjul var helt okej i vardagsrummet. Vagnen med hjul på och kopplad till cykel var lite ostabil, så det gillades inte. Så nästa gång blir det godis och bara träna på att gå i och ur den. Sen får vi rulla lite fram och tillbaka och mata med godis under tiden. Känns väl kanske som om jag behöver en medhjälpare till detta......
Men vi ska träna på, så det inte blir så läskigt för henne i framtiden.

Det är ju ett sjukt smidigt sätt att transportera både mig och hunden på nämligen. Det är ju inte alltid man faktiskt behöver ta bilen och jag behöver ju röra på mig.

Så imorgon eftermiddag åker vagnen upp i vardagsrummet igen....pallas upp (med hjulen på) och så tränar vi inne lite till. Fick bra tips på fejjan av Linda som jag ska testa helt klart!

Men nu ska jag hoppa in i duschen. Ska hämta mamma vid tåget och så ska jag köra till dagis och visa vart det är. Ja, det är ju bra om hon vet vart hon ska hämta när hon ska hämta Iriz på fredag kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar