lördag 22 september 2012

Hösttrött!!

Ja, nu börjar man bli lite hösttrött faktiskt. Det blir mörkt tidigt och det blåser och regnar mest hela tiden. Ingen hit faktiskt, för man blir så jäkla trött.
För tillfället sitter jag uppkrupen i soffan iklädd pyjamas och ett tjockt täcke. Iriz ligger just nu under täcket och sover så gott.

Dagen har inte bjudit på allt för mycket. Den har mest inneburit en stor kostnad. Jodå, det var dags att inhandla ny mat till Iriz. Passar på att fylla frysen när jag väl handlar, så dröjer det typ 3 månader till jag behöver handla nästa gång. Den här gången blev det lite dyrare eftersom jag köpte lite torrfoder med....men det hjälper jättebra mot hennes andedräkt, så det ska hon lätt få fortsätta med. Får se om hin fortsätter käka torrisarna, då blir det nog till å köpa stor säck nästa lön för det blir billigare i längden än att gå å köpa så paket. Måste bara undersöka ifall jag sparade fodertunnan eller inte....får vi kolla upp tror jag.

Veckan har gått fort minsann, känns som om tiden bara kutar iväg i en väldans fart. Har haft en del på jobb och värre blir det nästa vecka när det kommer mer jullek. Men det är bra att där finns gott om saker att göra, blir så mycket roligare då. Har även börjat på min utbildnings sista hemuppgift. Ska ta tag i del 2 av den i slutet på nästa vecka förhoppningsvis.

Igår var det filmkväll light med en underbar vän! I min skruttiga dvd-samling så hittade vännen en film (observera att det inte var jag som valde film) som vi körde igång. Herregud säger jag bara.....vilken skitfilm. Undrar varför jag köpt den. The Faculty från -98. Har ni inte sett den så gör det för allt i världen inte heller! Skitkass! Den kommer lätt att utgå ur min filmsamling med en gång. Kastas ska den nog! Usch.....kass! Vi spenderade mest hela filmen med att prata och att mobba den. Vi hade roligt, men filmen var verkligen skitkass.
Mycket prat och skratt blev det.....helt avslappnat och okomplicerat.....grymt underbart att bara kunna vara och ha så roligt! Tack kära vän för att du förgyllde min kväll med ditt underbara sällskap!
Det får vi minsann snart göra om....men den gången ska vi lätt se en bättre film!

Sitter just nu och lyssnar på Fun's album. Skulle bara ha 2 låtar....men fick visst med hela albumet. Jaja, gör inget...det är helt okej än så länge.

Försöker fördriva tiden under nyheterna nu. Annars slötittar jag på Avatar som dom visar på tv. Jag som har svårt för "hittepå" världar och historier gillar faktiskt den filmen riktigt mycket. Men risken finns att jag somnar innan den är slut. Det är ju så grymt skönt här i soffan under täcket!

Imorgon väntar träning med lilla söta Iriz. Förhoppningsvis så får jag sällskap utav Baltrocks. Blir så mycket roligare att träna om man slipper göra det ensam.

Ja, har jag glömt att berätta nåt? Jo, det har gått loppor på dagis. Spännande.....en enda av hundarna har fått loppor. Ingen annan! Märkligt måste jag säga. Men snälla Lotta sprayade Iriz med sin spray, så jag slapp köpa egen dyr spray. Men hon har inte haft några loppor i vilket fall som helst. Skönt....det vill vi ju helst slippa!

Pratade också med en gammal agilitykompis på fejjan igen. Hon hade en annons ute på Blocket härom sistens för att omplacera sin hund. Tyvärr gick det inge vidare med det. Men nu har hon en ny annons ute och hoppas på mer seriösa svar den här gången. Så om det är någon som är intresserad av en 4-årig kastrerad dvärgpinscher, ingen problemhund, så hör av er till mig så ska jag förmedla kontakten. Hunden i sig är helt underbar....önskar att jag kunde ta honom själv!! Men det går nog tyvärr inte just nu....

Nä, nu börjar strax filmen igen!!!

Trevlig helg alla underbara människor!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar