måndag 31 januari 2011

Tuff vecka!

Längesen jag skrev nu känns det som. Men jag har inte orkat, har varit en tuff vecka.
Mycket jobb och dålig sömn.
Idag är det 7 år sedan farfar dog. Å i år har det varit lika dant som alla andra år varit sedan han dog. Under ungefär en veckas tid drömmer jag väldigt mycket om farfar, ofta sorgliga drömmar. Jag sover väldigt oroligt och vaknar ofta mitt i natten med tårarna rinnande. Det är lika dant varje år. Inatt har jag äntligen sovit ordentligt igen, så det börjar gå på rätt håll. Jag försöker hålla humöret uppe när jag är på jobb och oftast lyckas jag. Men i onsdags eller torsdags (minns inte riktigt vilken dag det var) så pallade jag inte hålla den fasaden hela tiden. Då är det tur att man har vänner som ställer upp med en kram när den behövs som mest. Tack till dig (du vet precis vem du är)!!!! Det gjorde dagen lite bättre! Hoppas att det ger med sig med drömmandet nu.....vill sova ordentligt!

I övrigt så har det väl inte hänt så mycket som är värt att skriva om här.

Fast idag fångade vi tjuvar på Maxi. Det var faktiskt tack vare mig han åkte dit!!!!! Kötttjuven!! Skulle hjälpa en dam med garner och gick "bakvägen" från leken till mjuka hemmet. Vid en gavel står en snubbe och meckar med nåt i brallorna. Jag ursäktade mig till damen och knallade ut i stora gången till cheferna som stod där. Berättade att snubben såg skum ut...å vips så kom snubben gående längs ytterväggen på köket. Niklas knatade efter honom och Ann-Louise gensköt honom från andra hållet. Tog honom på bar gärning när han höll på att lägga av sig köttet igen. Så han åkte dit och det var jag som upptäckte honom, fast det var inte jag som tog honom! Men det kändes bra att vi fick fast en i alla fall!!! Så jag har gjort en god gärning idag i alla fall!

Nu ska jag surfa vidare och fundera lite på livets mening eller nåt (om det är nån som hittat meningen med livet så kan ni väl dela med er av det)!!!

2 kommentarer:

  1. hahahaha Så det går livat till på MAxi =)

    Ska faktiskt skriva ut min CV i veckan och förhoppningsvis söka jobb denna vecka =) Wish me luck

    Vi har köpt i Ramlösa så nära och bra om jag skulle få nåt extra i Råå

    SvaraRadera
  2. Svar:
    Hej Sara!
    Jag har köpt dom på Village på Väla :)
    Mio har också jättefina bokstäver, både stor och små ;)

    SvaraRadera